بهره مندی ۴۰۰ هزار نفر از خدمات سامانه بازرگام در آذربایجان شرقی
بهره مندی ۴۰۰ هزار نفر از خدمات سامانه بازرگام در آذربایجان شرقی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر از خدمات سامانه «بازرگام» در آذربایجان شرقی استفاده کرده اند.

به گزارش قلم پرس، محمد کلامی در یک گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: سامانه «بازرگام» در راستای تنظیم بازار، منصفانه کردن قیمت‌ها و حذف واسطه‌ها در حال عرضه کالاهای اساسی با قیمت مصوب بوده و تلاش می‌کنیم تا تعداد کالاهای عرضه شده در این سامانه را افزایش دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که از هفته آینده اقلام لبنیات و میوه نیز در این سامانه عرضه خواهد شد، افزود: هدف ما این است که مردم به راحتی و با قیمت مناسب، کالاهای خود را درب منزل تحویل بگیرند.

کلامی در خصوص تاثیر بازرگام در کنترل تورم و نوسان قیمت‌ها، ادامه داد: این سامانه رقیب جدی برای بخش سنتی عرضه کالا است و این بخش مجبور است برای رقابت با سامانه، قیمتهای خود را به قیمت مصوب نزدیک کند که در نهایت به حفظ ثبات قیمت در بازار کمک می‌کند.

وی گفت: در این سامانه، خانوارها پس از ثبت نام، انتخاب کالاهای مدنظر، درج آدرس دقیق و پرداخت الکترونیکی، کالاهای مدنظر خود را بدون هزینه، در اسرع وقت و با حفظ کرامت درب منزل تحویل می‌گیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد:  تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر از خدمات سامانه «بازرگام» در آذربایجان شرقی استفاده کرده اند.

برپایه این گزارش راه اندازی سامانه اینترنتی خرید کالا، موسوم به «بازرگام» در آذربایجان شرقی در هفته های اخیر، بازتاب خوبی در میان مردم داشته و آنان از خدمات این سامانه اظهار رضایت کرده اند؛ البته فعالیت این سامانه در ابتدای راه قرار دارد و با نواقصی از قبیل باقی ماندن بخشی از پول مشتریان در حساب شان و متنوع نبودن عرضه کالا مواجه است که امید می رود با پیشرفت کار سامانه، برطرف شوند.

شهروندانی که از تاکنون از سامانه «بازرگام» خرید کرده اند، می گویند که راه اندازی آن علاوه بر تامین کالاهای ساسی شان به قیمت مصوب و منصفانه، از افزایش بی رویه و غیرمنطقی قیمت ها در بازار نیز جلوگیری می کند و می تواند جلوی احتکار کالا را بگیرد.

انتهای پیام/