بهره‌برداری سکوی پرتاب بالن مخابراتی هوشمند در تبریز / صنایع فضایی یکی از عوامل قدرت ساز و اقتدار آفرین برای کشور است
بهره‌برداری سکوی پرتاب بالن مخابراتی هوشمند در تبریز / صنایع فضایی یکی از عوامل قدرت ساز و اقتدار آفرین برای کشور است
سکوی پرتاب بالن مخابراتی هوشمند با حضور استاندار آذربایجان شرقی و معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی کشور در تبریز به بهره برداری رسید.

به گزارش قلم پرس، عابدین خرّم  در مراسم افتتاح سکوی پرتاب بالن مخابراتی هوشمند، اظهار کرد: تلاش‌ها و موفقیت‌های علمی به خصوص در حوزه فضایی برای مردم امیدوارکننده بوده و این فعالیت‌ها در ابعاد مختلف برای نظام اقتدارآفرین است.

وی افزود: هرچه فعالیت‌ها بر پایه علم و فناوری و با بهره گیری از نخبگان و نیروهای دانشمند جوان انجام شود رشد و توسعه کشور را در دنیا و منطقه به دنبال خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در دولت سیزدهم نگاه ویژه به حوزه صنعت فضایی وجود دارد و به‌رغم محدودیت ها پشتیبانی های مالی از این حوزه انجام می گیرد.

خرّم با اشاره به اینکه با بومی سازی صنایع فضایی و کاربردی کردن آن می توان مانع خروج نیروهای نخبه کشور شد، گفت: با توجه به ظرفیت های این صنعت و موقعیت کشور نیاز به صنعت بومی و اتکا به داخل داریم و در عین حال پیشرفت صنعت فضایی موجب می شود سایر کشور‌ها برای تامین نیاز‌های خود به ما مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: امروز یکی از عوامل قدرت ساز و اقتدار آفرین برای کشور، صنایع فضایی است که توسعه این صنعت به توسعه کشور در ابعاد مختلف منجر می شود.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: این صنعت علاوه بر افزایش ارایه خدمات به مردم جامعه، در جنگ های اختلالاتی و ارتباطاتی نیز جایگاه خاصی دارد و نمی توان در این حوزه خود را خلع سلاح کرد و باید رشد، توجه و تمرین به این حوزه به جد دنبال شود.

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی کشور نیز  گفت: از اواخر دهه ۸۰ صنعت فضایی در کشور پیشرفت چشمگیری داشت و قدم‌های موثری در این حوزه در کشور برداشته شده است.

سالاریه افزود: حوزه فضایی یکی از پرمخاطب‌ترین حوزه‌های جذب نخبگان است و از آنجایی که محصولات تولیدی هم ارزش صادراتی دارند می‌توان سرمایه گذاری‌های خوبی در این زمینه کرد.

وی با اشاره به ساخت سکوی پرتاب در پژوهشگاه فضایی تبریز گفت:  یکی از راه‌هایی که جایگزین مناسب برای استفاده از اینترنت در شرایط خاص استفاده از سکو‌های پرتاب بالن است.

رئیس پژوهشکده رانشگران فضایی ایران نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز گفت: این پژوهشکده با فعالیت در طرح‌های دفاعی کشاورزی و صنعتی و مخابراتی توانسته است ماموریت‌های بزرگی را به سرانجام برساند.

شاملی کار بر روی فیبر‌های نوری ساخت رانشگر‌های الکترونیکی و کار بر روی بالن‌های رکاب را از جمله طرح‌های تحقیقاتی این مرکز اعلام کرد.