بهره‌برداری از۱۰ هزار هکتار شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در قالب آب‌های مرزی
بهره‌برداری از۱۰ هزار هکتار شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در قالب آب‌های مرزی

به گزارش قلم پرس از تبریز، اکبر فتحی امروز در دیدار با امام جمعه تبریز دیدار با اشاره به بهره برداری از ۷۳ طرح کشاورزی استان در هفته جهادکشاورزی اظهار داشت: این طرح‌ها در حوزه‌های آب و خاک، باغبانی، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، شیلات و آبزیان، امور دام، زراعت و امور عشایر اجرا شده است. […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، اکبر فتحی امروز در دیدار با امام جمعه تبریز دیدار با اشاره به بهره برداری از ۷۳ طرح کشاورزی استان در هفته جهادکشاورزی اظهار داشت: این طرح‌ها در حوزه‌های آب و خاک، باغبانی، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، شیلات و آبزیان، امور دام، زراعت و امور عشایر اجرا شده است.

وی افزود: یک پروژه ملی تحت عنوان بهره برداری از۱۰ هزار هکتار شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در قالب آبهای مرزی است که  افتتاح خواهد شد که با این اقدام حدود ۱۰هزار هکتار اراضی در شهرستانهای مرند، جلفا، خداآفرین و ورزقان تحت شبکه فرعی آبیاری و سیستم آبیاری قطره ای و بارانی در نیمه تیرماه مورد بهره برداری قرار خواهدگرفت که با این پروژه چهره منطقه از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن و مکانیزه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: همه تلاش خدمتگزاران در این سازمان در راستای تامین امنیت غذایی سالم است بطوریکه به همت کشاورزان و کارشناسان ترویج این سازمان مازاد بر نیاز استان محصولات کشاورزی تولید و روانه بازار می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ضمن تبریک ۲۷ خرداد، سالروز تاسیس جهاد سازندگی، هفته جهاد کشاورزی، دهه کرامت و زادروز ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام، به فرمان تاریخی رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی ( ره) اشاره کرده و افزود: به فرمان ایشان جهادسازندگی در ۲۷ خرداد سال ۱۳۵۸ تاسیس شد و این روز همواره یادآور رشادت ها، دلاوری‌ها و فداکاری‌های جهادگران خواهد بود چرا که پس از تشکیل جهاد سازندگی و اقدامات این سازمان چهره کریه و ناپسند فقر و محرومیت در مدت زمان کوتاهی از روی روستاها رخت بربست و امروز جهاد کشاورزی بعد از ۴۰ سال دنباله رو جهاد سازندگی بوده و برای محرومیت زدایی تلاش می‌کند.

وی به اقدامات جهادسازندگی درطول خدمت به جامعه و روستائیان اشاره کرد وگفت: ساخت مدارس، احداث وتوسعه راه ها، تامین آب شرب، بهداشت وتامین برق و مخابرات در روستاها ازاقدامات همیشه به یادماندنی جهادسازندگی می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: جهاد سازندگی در دوران جنگ و ۸ سال دفاع مقدس همواره در پی حفظ جان مردم بوده و اقدامات اثر گذاری در بخش سازندگی انجام دادند و لقب سنگرسازان بدون سنگر را از بنیانگذار کبیر انقلاب  به خود اختصاص دادند.

فتحی با بیان اینکه امروز جهادکشاورزی از ادغام کشاورزی در جهاد سازندگی، مسئولیت سنگینی به دوش دارد گفت: جهادکشاورزی با ماموریت تامین امنیت غذایی جامعه سعی در انجام وظیفه خود بوده و ادامه دهنده راه جهاد سازندگی با مدیریت جهادی و روحیه جهادی است.

وی افزود: امروز ۵ میلیون و۲۰۰ هزارتن محصولات کشاورزی در زیربخش‌های مختلف بخش کشاورزی اعم از حوزه دام و طیور، زراعت و باغبانی تولید می شود که در مقایسه با اوایل انقلاب برغم افزایش جمعیت، توانسته نیازهای جامعه را با تامین امنیت غذایی برطرف کند و این حاصل زحمات کشاورزان عزیز و روحیه جهادی همکاران در جهادکشاورزی و ادارات تابعه است.

فتحی به اقدامات اداره کل عشایر استان در آبرسانی به مناطق روستایی و عشایری اشاره و گفت: تلاش های این همکاران بی ادعا در حوزه آبرسانی و طراحی مخازن آب و استقرار آنها در مناطق گفته شده، قابل ستایش می باشد.

وی در خاتمه به افتخارات کسب شده سازمان همچون کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی در شاخص هلی عمومی و اختصاصی، مقام نخست اداره کل دامپزشکی استان، مقام اول تا سوم اداره کل امور عشایر، مقام برتر مدیریت امور اراضی سازمان ، مقام عالی هسته گزینش و کسب رتبه برتر توسط روابط عمومی سازمان را در ارزیابی سالیانه نشان از تلاش همکاران در طول یکسال گذشته عنوان نمود و بر پشتیبانی و رفع موانع تولید در بخش کشاورزی در سال‌جاری تاکید کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱