بعیدی نژاد: صنعت هوایی ایران در آستانه یک تحول عمده قرار گرفته است
بعیدی نژاد: صنعت هوایی ایران در آستانه یک تحول عمده قرار گرفته است

یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان: قرارداد جدید ایران با ایرباس در جریان سفر رئیس جمهور ایران به پاریس اولین فرصتهای لازم را برای صنعت هوایی ایران فراهم خواهد کرد. آری زنگهای خطر بخصوص برای شرکتهای کشورهای همسایه که واقعا علیرغم استفاده سرشار از بازار ایران درحق ملت ما حق شناسی نداشتند به صدا […]

یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان: قرارداد جدید ایران با ایرباس در جریان سفر رئیس جمهور ایران به پاریس اولین فرصتهای لازم را برای صنعت هوایی ایران فراهم خواهد کرد. آری زنگهای خطر بخصوص برای شرکتهای کشورهای همسایه که واقعا علیرغم استفاده سرشار از بازار ایران درحق ملت ما حق شناسی نداشتند به صدا درآمده است

به گزارش قلم پرس، حمید بعیدی نژاد عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:  یکی از ناراحتیها و غصه های همیشگی ما بهنگام شرکت در مذاکرات هسته ای حس تاثیر عینی تحریمها بر صنعت هوایی کشور و تقریبا قطع شدن پروازهای خارجی خطوط هوایی ملی کشورمان بود. ما طی این دو سال و نیم تقریبا بالای نودو هشت درصد در سفر به محل مذاکرات که خیلی وقتها هم دو پروازی بودند مجبور بودیم از خطوط هوایی خارجی استفاده کنیم. این برای ما همواره ناراحت کننده بود که چرا باید شهروندان ایرانی برای سفر به خارج از کشور نتوانند از خطوط ملی هوایی کشور خود استفاده کنند و در شرایط وجود بازار اقتصادی درآمد زا و در شرایطی که خلبانان، مهندسین پرواز و خدمه پروازی کشورمان با پدیده زشت بیکاری مواجه هستند، تمام پروازهای خارج کشورمان عملا در اختیار چند شرکت خارجی محدود قرار گرفته است. یک بررسی سرانگشتی میتواند عمق این فاجعه را نشان دهد. خط هوایی ترکیش ایرلاینز عملا روزانه تا بیش از بیست پرواز به تهران و حتی دیگر شهرها از جمله اصفهان، کرمانشاه، مشهد و غیره دارد که اگر پرواز دیگر خطوط ترکیه مانند اطلس جت و پگاسوس را اضافه کنیم به حدود سی پرواز هم میرسد. اگر خطوط قطر و امارات را هم اضافه کنیم حدود روزانه تا صد پرواز خارجی مسافرین ایرانی را با ترانزیت به کشورهای مختلف آسیا، اروپا و کانادا میبرند که سودهای هنگفتی را متوجه این شرکتهای خارجی می نماید. چهارمشکل عمده تحریم شرکتهای ایرانی، کمبود هواپیما، کمبود قطعات، مشکل تعمیرات وبالاخره ممنوعیت شرکتهای نفتی خارجی برای عرضه سوخت به هواپیماهای ایرانی در فرودگاههای خارجی بوده اند

خوشبختانه این محدودیتها همه بر اساس توافقات جدید برداشته شده اند و صنعت هوایی ایران در آستانه یک تحول عمده قرار گرفته است. امیدواریم که بتوانیم با کار بیشتر سهم پروازهای از دست رفته خود در سالهای اخیر خود را بگیریم و ایرانی بتواند با هواپیمای ایرانی پرواز کند. جمعیت هشتاد میلیونی فعال ایرانی میتواند موتور حرکت جدی صنعت هوایی در داخل و خارج کشور باشد و این صنعت میتواند بازار مناسبی را برای جذب جوانان کشورمان فراهم کند.

قرارداد جدید ایران با ایرباس در جریان سفر رئیس جمهور ایران به پاریس اولین فرصتهای لازم را برای صنعت هوایی ایران فراهم خواهد کرد. آری زنگهای خطر بخصوص برای شرکتهای کشورهای همسایه که واقعا علیرغم استفاده سرشار از بازار ایران درحق ملت ما حق شناسی نداشتند به صدا درآمده است