برگزاری ۶۰۰ عنوان برنامه شاخص دهه فجر در آذربایجان‌شرقی
برگزاری ۶۰۰ عنوان برنامه شاخص دهه فجر در آذربایجان‌شرقی

به گزارش قلم پرس، حجت الاسلام میکائیل اسکندری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با تبریک فرارسیدن چهل و سومین ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پس از تشکیل ستاد دهه فجر استان، جلسات متعددی برگزار شده و احکام مسئولان کمیته‌های اجرایی نیز با امضای امام جمعه تبریز صادر شده است. […]

به گزارش قلم پرس، حجت الاسلام میکائیل اسکندری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با تبریک فرارسیدن چهل و سومین ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پس از تشکیل ستاد دهه فجر استان، جلسات متعددی برگزار شده و احکام مسئولان کمیته‌های اجرایی نیز با امضای امام جمعه تبریز صادر شده است. بر این اساس هم برنامه ریزی برگزاری مراسمات ایام الله دهه غجر در استان انجام گرفت‌.

وی با بیان این‌که محورهای برگزاری مراسمات این ایام، هماهنگ با شعار امسال جشن پیروزی ملت بزرگ ایران تحت عنوان “بهره گیری از فناوری‌های نو و حضور جدی در فضای مجازی” است، افزود: مهمترین محور برگزاری برنامه‌ها، ایجاد طراوت، تازگی و خلاقیت و توجه ویژه به نوجوان و جوانان و زنان جامعه است که همواره مورد هجمه‌های دشمن در جنگ نرم قرار داشته‌اند.

وی با بیان این‌که دهه فجر، دهه قدرت‌نمایی مردم با سلاح ایمان بوده است، ادامه داد: پررنگ کردن نقش مردم در برگزاری جشن انقلاب اسلامی یکی از اولویت‌های ما بوده زیرا انقلاب اسلامی ما یک انقلاب مردمی است ‌که با وحدت و انسجام آحاد ملت همراه با سلاح ایمان به ثمر رسیده است.

اسکندری در تشریح برنامه‌های ایام الله دهه فجر ۱۴۰۰ در استان، گفت: برنامه‌هایی چون به صدا درآمدن زنگ انقلاب در مدارس پایلوت و حوزه‌های علمیه، برگزاری مراسم ۱۲ بهمن در تالار اجتماعات مصلی امام (ره) همزمان با سراسر استان، مراسم غبارروبی مزار مطهر شهدای استان در ۱۴ بهمن، شب شعر فجر با حضور تمامی شعرای آیینی استان، نشست‌های تحلیلی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی، یادواره‌های شهدا و تکریم از خانواده‌های شهدا، همایش‌ها و مسابقات قرآنی، مسابقات علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی و انواع میزگردها در دهه فجر امسال به اجرا درمی‌آیند.

وی ادامه داد: تولید و پخش برنامه‌های متنوع، انواع نمایش‌ها و تئاترها، اجرای گروه‌های سرود سیار و ثابت در روز راهپیمایی، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط اساتید حوزه و دانشگاه در قالب همایش‌ها، برگزاری میز خدمت در ادارات و مناطق ۱۰ دهگانه شهرداری تبریز، برپایی چادر خدمت، ملاقات‌ها و اعلام تخفیفات لازم از سوی دستگاه‌های خدمات رسان، ملاقات مردمی با مدیران کل ادارات، برگزاری جشن‌های انقلاب اسلامی در مدارس، مساجد، پایگاه‌ها، ادارات و حوزه‌های علمیه و همایش‌ها و برنامه‌های تبیینی در خصوص اجرای بیانیه گام دوم انقلاب نیز از جمله برنامه‌هایی است که در ایام الله دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های دیگری چون اجرای مراسم گلبانگ تکبیر و نورافشانی در شب ۲۲ بهمن، پخش سرودهای انقلابی و شاد در مسیرهای راهپیمایی و برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی هنری از دستاوردهای انقلاب نیز در دستورکار ستاد دهه فجر استان قرار دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از افتتاح گسترده پروژه‌های عمرانی در استان طی ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: بالغ بر ۲۱۳۲ پروژه با اعتبار ۴۶ هزار و ۵۱۶ میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال در استان به بهره برداری می‌رسد.

وی از انجام ویزیت‌های رایگان پزشکی و تخفیفات مختلف برای ارباب رجوع در ادارات خدمات رسان در استان نیز خبر داد و افزود: جنگ شادی و جشن خانوادگی برای پرنسل ادارات استان برگزار شده و بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه که توسط خیران و مردم نوع دوست استان تهیه شده است، در این دوران توزیع خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز گفت: با تدبیر دولت عدالت محور در بحث واکسیناسیون آحاد مردم، اگر بیماری کرونا در این روز فروکش کرده باشد، با ایجاد هماهنگی‌های لازم با ستاد ملی کرونا، راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور ملت عزیز ایران برگزار می‌شود، در غیر این صورت از مراحل جایگزین استفاده خواهد شد، زیرا راهپیمایی ۲۲ بهمن که قدرت نمایی ملت ایران را نشان می‌دهد، تعطیل پذیر نیست.  

اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران، یک دوران طلایی بوده که بیداری ملت‌ها از آن الهام گرفته است، اظهار کرد: این انقلاب به نقاط مختلف دنیا صادر شده و همراه با نامه‌های مقام معظم رهبری برای جوانان آمریکا و اروپا و بیانیه گام دوم انقلاب، هر یک نمونه‌ای از الگوگیری ملت‌های بیداری اسلامی از نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.

وی افزود: ما امروز مانند همه سال‌های گذشته، فرصتی مغتنم، گرانبها و عظیمی برای نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را در جهت جهاد روایت و تعمیق بخشی به معارف بلند ایام الله و مناسبت‌های دینی و انقلابی به دست آوردیم تا با مشارکت تمامی نخبگان، انقلابیان و نیروهای موثر انقلابی به ویژه نوجوانان و جوانان با ابتکار و خلاقیت شاهد طراوت و شادابی جوانان و نوجوانان و ملت عزیزمان باشیم.

وی در خاتمه با تقدیر از حمایت‌های امام جمعه تبریز در برگزاری برنامه‌های دینی و ملی سطح استان، گفت: اخبار تاسف باری از حملات وحشیانه به مردم مظلوم یمن شنیده می‌شود که با حمایت آمریکا به شهادت و مجروحیت مردم مظلوم و بی دفاع زیر بمباران شدیدترین حملات قرار گرفتند.  

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ضمن محکومیت این حملات، از تمامی مردم خواست تا در مقابل چنین اقدامات غیرانسانی سکوت نکنند.