برنامه های دانش بنیان اثرات خود را در بهره وری نشان دهد
برنامه های دانش بنیان اثرات خود را در بهره وری نشان دهد

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی گفت: برنامه‌های حوزه های مختلف استان در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان باید اثرات خود را در بهره‌وری نشان دهند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرم عصر امروز در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان اظهار کرد: اگر برنامه ها نتواند بهره وری را افزایش و هزینه ها را […]

[ad_1]


استاندار آذربایجان شرقی گفت: برنامه‌های حوزه های مختلف استان در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان باید اثرات خود را در بهره‌وری نشان دهند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرم عصر امروز در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان اظهار کرد: اگر برنامه ها نتواند بهره وری را افزایش و هزینه ها را کاهش دهند بیشتر حالت سیاستگذاری خواهند داشت و از اقدام فاصله خواهند گرفت.

وی افزود: برنامه هایی که تدوین می شود باید آنچه که در صحنه عمل اتفاق می افتد را کاملا ملموس سازد؛ مثلا در حوزه اقتصاد دیجیتال باید پیش بینی کنیم کیفیت ارتباطات ما در چند سال آینده چه تفاوتی با وضعیت کنونی خواهد کرد.

خرم ابراز داشت: ما به شعار سال به عنوان شعار نگاه نمی کنیم بلکه معتقدیم یک حکم حکومتی است که باید دنبال شود تا در استان مدلی را برای اقتصاد دانش بنیان عرضه دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در این عرصه برنامه ها، اهداف، چشم انداز و راهبردها مشخص است و وضعیت استان را هم می دانیم؛ اقدامات خوبی در گذشته انجام شده که باید تکمیل تر شوند.

این مسوول بر ضرورت تلاش برای هویت سازی و مسوولیت پذیری جامعه دانشگاهی و بخش خصوصی تاکید و تصریح کرد: تا زمانی که این اتفاق نیفتد، هم افزایی های لازم نیز ایجاد نمی شود.

وی گفت: تربیت نیروی انسانی خلاق و کارآفرین به عنوان یکی از برنامه های کوتاه مدت و میان مدت مهم است و تسهیل فضای کسب و کار در شرکت های دانش بنیان باید جدی گرفته شود.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید نقش بازیگران حوزه اقتصاد دانش بنیان و شتاب دهنده ها در حوزه صادرات مشخص شود و توسعه فن بازار استان و ایجاد نمایشگاه ها به صورت فصلی و مسئله محور در استان اتفاق افتد.

خرم همچنین بر استانداردسازی تولیدات دانش بنیان نیز تاکید و اضافه کرد: اراده استان در این رابطه جدی بوده و به موضوع دانش بنیان نگاه تشریفاتی و نمایشی نداریم بلکه می خواهیم در این عرصه به تولید ثروت برسیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا استان در سال ۱۴۰۲ به رتبه دوم اقتصاد دانش بنیان کشور برسد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶

 

 

 


[ad_2]