ناهماهنگی در سطح ملی دلیل برخی نارسایی‌ها و مشکلات در تنظیم بازار استان‌ها
ناهماهنگی در سطح ملی دلیل برخی نارسایی‌ها و مشکلات در تنظیم بازار استان‌ها
مسائل و مشکلات تنظیم بازار استان‌های شمال غرب کشور در ارتباط تصویری معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان بررسی شد.

به گزارش قلم پرس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در نشست کارگروه منطقه ۳ کشوری، اظهار داشت: وجود ناهماهنگی در سطح ملی موجب برخی نارسایی‌ها و مشکلات در تنظیم بازار استان‌ها شده است و اگر این ناهماهنگی‌ها ادامه یابد قادر به تنظیم بازار در سطح استانی نخواهیم بود.

محمد کلامی افزود: برای جلوگیری از کمبود اقلام غذایی و کالاهای اساسی نیازمند اتخاذ تدابیر و پیش بینی های لازم و به موقع و رفع موانع در مسیر تولید و عرضه این کالاها هستیم.

وی با اشاره به مشکلات بازار نان و گوشت، گفت: ماهیت قانون باید کنترل‌گر باشد، اگر قانون کنترل‌گر نباشد حتی با وجود ناظر نیز نمی‌توان وضعیت بازار را سامان دهی کرد.

کلامی با اشاره به نوسانات قیمت گوشت مرغ در بازار، گفت: باید با تدابیر و سیاست های حمایتی منطقه ای و هوشمندانه بر محصولات دامی، از ضررو زیان دامداران در نتیجه نوسانات قیمتی جلوگیری کرد.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و حمایت از صنایع غذایی برای مدیریت تامین گوشت قرمز و سفید تاکید کرد.

در این جلسه معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌های آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان نیز به بیان مشکلات و ارائه راهکارهای پیشنهادی خود برای تامین نهاده های دامی، میوه شب عید و کالاهای اساسی پرداختند.

انتهای پیام/