بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های توسعه معدنی و مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی
بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های توسعه معدنی و مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی

[ad_1] آخرین وضعیت پروژه‌های توسعه صنایع معدنی و مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی استان در نشست استاندار آذربایجان شرقی با رئیس کمیسیون صنایع و معادن و تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی شد. استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر استان […]

[ad_1]

آخرین وضعیت پروژه‌های توسعه صنایع معدنی و مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی استان در نشست استاندار آذربایجان شرقی با رئیس کمیسیون صنایع و معادن و تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی شد.

استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر استان در حوزه صنعت و معدن، گفت: بخش صنعت استان با وجود صنایع مهم و باسابقه، می‌تواند بیشتر از وضع فعلی در اقتصاد کشور نقش‌آفرین باشد که این امر نیازمند یک تصمیم راهبردی در حوزه قانون‌گذاری است.
 
عابدین خرّم با اشاره به اینکه زیرساخت‌های توسعه صنعتی در استان فراهم است، افزود: متأسفانه ما دچار یک عقب‌ماندگی تاریخی هستیم و به‌رغم آن‌که بخش خصوصی استان بسیار فعال بوده و سهم عمده‌ای از توسعه اقتصادی استان را عهده‌دار شده، بخش دولتی به وظایف خود در این خصوص به‌طور کامل عمل نکرده است.
 
وی با اشاره به اینکه در حوزه معدن نیز برخی از موانع قانونی، توسعه این بخش را متوقف کرده است، افزود: ظرفیت‌های استان در حوزه معدن می‌تواند کشور را متحول کند، اما در حال حاضر معادن ما خام‌فروشی می‌شود و توسعه معدنی به یکی از مشکلات اساسی استان تبدیل شده است.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به عزم جدی مدیریت استان برای رفع موانع و حل مشکلات موجود در مسیر توسعه صنعتی و معدنی، از نمایندگان مجلس خواست تا با رفع موانع قانونی، کمک‌حال مدیریت اجرایی در حل مشکلات باشند.
 
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به اینکه در سفر به آذربایجان شرقی از ظرفیت‌های صنعتی و معدنی بازدید خواهیم کرد، گفت: خوشبختانه این استان استعدادهای بالایی دارد و حمایت‌های دولت و مجلس برای شکوفایی این ظرفیت‌ها، باید به‌شکل عملیاتی انجام شود.
 
عزت‌الله اکبری تالارپشتی با تأکید بر جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی در روند عمران و آبادانی کشور، گفت: دولت سیزدهم در این زمینه کاملاً پای کار است و مجلس هم برای کمک به این دولت آمادگی دارد.
 
علی رسولیان، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و وجیه‌الله جعفری، معاون وزیر صمت و رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز در این نشست درخصوص برنامه‌های خود برای پیشبرد پروژه‌های توسعه معدنی و شهرک‌های صنعتی استان گزارش دادند.
 
موافقت با تأسیس شرکت مس آذربایجان، ایجاد شهرک‌های صنعتی آلومینا در سراب و مس در ورزقان، آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی سنگ در آذرشهر و بررسی ایجاد دو شهرک صنعتی جدید در شهرستان سراب ازجمله محورهای این گزارش‌ها بود.

[ad_2]