بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرها از محل تجمیع عوارض
بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرها از محل تجمیع عوارض

به گزارش قلم پرس، عباس رنجبر در جمع شهرداران استان در استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: سال گذشته دولت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از محل عوارض ارزش‌افزوده درآمد داشت و با توجه به اینکه تا سال ۱۴۰۰ سهم دولت از عوارض ارزش‌افزوده ۵ درصد و سهم شهرداری‌ها ۳ درصد است، با این نسبت اصولا باید در […]

به گزارش قلم پرس، عباس رنجبر در جمع شهرداران استان در استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: سال گذشته دولت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از محل عوارض ارزش‌افزوده درآمد داشت و با توجه به اینکه تا سال ۱۴۰۰ سهم دولت از عوارض ارزش‌افزوده ۵ درصد و سهم شهرداری‌ها ۳ درصد است، با این نسبت اصولا باید در سال گذشته، ۸۷ هزار میلیارد تومان در قالب سه درصد سهم شهرداری ها از عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها پرداخت می شد که ۲۷ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است و ۶۰ هزار میلیارد تومان پرداخت نشده است.

وی افزود: نقش شهرداری‌ها در جامعه متفاوت از سایر ارگان‌ها است و برخلاف سازمان‌هایی که وظایف مشخصی در حوزه درآمد یا برنامه‌ریزی و اجرایی دارند، شهرداری‌ها این سه موضوع را یکجا انجام می‌دهند که حجم عظیمی از کار و جوابگویی گسترده را نیازمند است.

شهردار تبریز تأکید کرد: تأثیری که شهرداری‌ها در افزایش رضایت عمومی در سطح کلان کشور از نظام جمهوری اسلامی دارد، در هیچ اداره ای نیست و برعکس این موضوع نیز صادق است.

رنجبر خاطرنشان کرد: توسعه شهرها بر اساس درآمد و بودجه ای که دارند، متناسب با رشد شهرنشینی اتفاق نیافتاده است و همین امر موجب بروز مشکلاتی در حوزه های درآمدها، حمل و نقل عمومی، حاشیه نشینی، عمران شهری شده است که بعضا دست شهرداری‌ها را برای ارائه خدمات شایسته می‌بندد.

وی یادآور شد: در کنار این موضوع برخی ارگان‌های دولتی و نهادهای غیردولتی و حتی تشکل‌های مردم‌نهاد نیز کارهایی را از شهرداری‌ها انتظار دارند که مزید بر علت است.

گزارش تصویری