جشن‌های میلاد حضرت خاتم (ص) در نخستین پایتخت جهان تشیع برگزار می‌شود
جشن‌های میلاد حضرت خاتم (ص) در نخستین پایتخت جهان تشیع برگزار می‌شود
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: تبریز در سالروز میلاد حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص) میزبان جشن و نورافشانی و فضاسازی شهری است.

به گزارش قلم پرس، رسول جوانعلی آذر در حاشیه جلسه ستادی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز اظهار کرد: ماه ربیع‌الاول، متبرک به رویداد مبارک میلاد رسول مهربانی‌ها است و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با همراهی معاونت‌های فرهنگی مناطق دهگانه به استقبال این جشن بزرگ می‌رود.

وی با اشاره به ساختار جدید سازمان که گستردگی آن با همکاری معاونت‌های فرهنگی مناطق دهگانه شهرداری بیش از پیش شده و در خدمت شهروندان است، افزود: اعیاد و مراسم‌های مذهبی در شهر تبریز که نخستین پایتخت جهان تشیع است از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و در این راستا برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای بزرگداشت میلاد مسعود حضرت محمد (ص) انجام گرفته است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با اشاره به همراهی مساجد و هیئات مذهبی و شهروندان در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و مذهبی خاطرنشان کرد: فضاسازی مناطق دهگانه شهر و گسترش فضای شادمانی متبرک به نام نامی ختمی‌مرتبت (ص) از جمله اقداماتی است که با محوریت این مجموعه و همراهی معاونت‌های فرهنگی مناطق دهگانه شهر و فرهنگسراهای تبریز اجرا می‌شود تا موجبات جشن و سرور شهروندان محترم و متدین تبریزی را به مناسبت تولد پیامبر اکرم (ص) فراهم سازد.

جوانعلی آذر، عمق نفوذ فرهنگسراهای مناطق دهگانه در میان خانواده‌ها را مقوله‌ای مهم و تأثیرگذار خواند و گفت: با توجه به ساختار جدید سازمان و همکاری شهرداران مناطق دهگانه در حال برنامه‌ریزی‌های گسترده در جهت بسط فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و افزایش ضریب نفوذ آن در راستای گام دوم انقلاب هستیم.