با رفتن به مطب خانم دکتر فاطمه چلکاسری سورپرایز شوید
با رفتن به مطب خانم دکتر فاطمه چلکاسری سورپرایز شوید
دکتر فاطمه محمدی چلکاسری افزود: رفتار یک دندانپزشک با بیمار در شرایطی که بیمار ترس دارد بسیار مهم و دارای اهمیت است. من خود به شخصه همیشه سعی کرده ام به گونه ای با بیمارانم برخورد داشته باشم که نه تنها ترس بیمار فروکش شود بلکه این باعث شود افراد به سلامت بهداشت و دندان خود بیشتر اهمیت بدهند.

دکتر فاطمه محمدی چلکاسری، در گفت وگو با خبرنگار قلم پرس، به ترس برخی از خانواده‌ها از دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: در جامعه وقتی صحبت از مطب دندانپزشکی می‌شود، ترس ناخودآگاهی درون افراد ایجاد می‌شود که این ترس اغلب به خاطر مواردی از قبیل صدای دستگاه‌ها، نا آگاهی از وضعیت درمان دندان‌ها و دیگر موارد است.

این فارغ التحصیل مستر مهندسی مواد دندانی از دانشگاه Queen mary افزود: رفتار یک دندانپزشک با بیمار در شرایطی که بیمار ترس دارد بسیار مهم و دارای اهمیت است. من خود به شخصه همیشه سعی کرده ام به گونه ای با بیمارانم برخورد داشته باشم که نه تنها ترس بیمار فروکش شود بلکه این باعث شود افراد به سلامت بهداشت و دندان خود بیشتر اهمیت بدهند.

این پزشک نمونه، رعایت بهداشت دهان را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: یکی از مسائلی که باید بسیار به آن توجه شود مبحث رعایت بهداشت دندان و دهان است. توصیه ما این است که در کنار مسواک زدن حتما از نخ دندان استفاده کنند چرا که نخ دندان بسیار در سلامت دندان نقس بسزایی دارد.

این متخصص، در رابطه با مطب دندانپزشکی خود گفت: در مطبی که دایر کرده ام تمام سعی من این بوده است که محلی آرامبخش و بی حاشیه همراه با گفتمان‌های علمی صورت بدهم و لحظات شاد و مفرحی را برای خانواده‌ها در نظر بگیرم تا از کودک پنج ساله تا فرد مسن به راحتی بتوانند در مطب احساس آرامش داشته باشند.

وی اظهار داشت: پدرم یک دندانپزشک متبحر در کار خود است و خواهر و برادرم در خارج از کشور کار دندانپزشکی انجام می‌دهند و خیلی خوشحالم که در یک خانواده علمی تربیت شده ام.

دکتر فاطمه محمدی چلکاسری در پایان گفت: در پایان می‌خواهم از طریق این مصاحبه یک ابراز محبت به مادر عزیز و بهتر از جانم داشته باشم که همیشه دعاگوی من در زندگی بوده است. مادرم دستانت را با عشق می‌بوسم.