باید از ظرفیت‌های قانونی برای افزایش درآمدهای پایدار شهرداری‌ها استفاده کنیم
باید از ظرفیت‌های قانونی برای افزایش درآمدهای پایدار شهرداری‌ها استفاده کنیم

عضو شورای اسلامی شهر تبریز بر ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت اصلاح لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها تاکید کرد. به گزارش قلم پرس، شهرام دبیری در جلسه علنی عصر امروز شورای اسلامی شهر تبریز که با حضور نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری تلاش […]



عضو شورای اسلامی شهر تبریز بر ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت اصلاح لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها تاکید کرد.

به گزارش قلم پرس، شهرام دبیری در جلسه علنی عصر امروز شورای اسلامی شهر تبریز که با حضور نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری تلاش می‌کند تا با اخذ عوارض از مردم، برای خود مردم هزینه کند.۱۰درصد درآمد شهرداری پایدار است و کل کمک های دولتی زیر ۱۰ درصد درآمد شهرداری را تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: لایحه درآمد پایدار شهرداری در مجلس مطرح شد و ما از نمایندگان محترم مجلس تشکر می‌کنیم که به این موضوع توجه دارند. اما شورای نگهبان به قدری به این لایحه ایراد وارد کرده است که شاید فقط ۲۰درصد آن را افزایش بدهد. با این حال باید از چنین ظرفیت های قانونی استفاده کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: اکنون اگر ماده صد را کامل حذف کنیم، شهرداری با مشکل مواجه می شود. اول باید زیرساخت‌های درآمد پایدار را اصلاح کنیم و سپس به فکر حذف درآمد ماده صد باشیم.
وی افزود: موضوع دیگر، مدیریت واحد شهری است که از طریق دولت باید به شهرداری ها واگذار شود. ما هر بار می‌گوییم اما اتفاق عملی نیفتاده است. اگر می‌خواهیم شهرداری ها را درست اصلاح کنیم، باید مدیریت واحد شهری اتفاق بیفتد.
دبیری اظهار کرد: مورد دیگر هم، اینکه باید تلاش کنیم تعهدات در قبال مواردی همچون بافت فرسوده را جذب کنیم، در حالی که اکنون شهرداری به شکل کاملا رایگان پروانه صادر می‌کند و دولت ریالی هزینه نمی‌دهد.
وی گفت: خواهش میکنم در سفر ریاست جمهوری به تبریز، به صورت متمرکز موضوع فاینانس خط ۲ مترو را مطالبه کنیم. این مبلغ ۴۳۰میلیون دلار است که اگر اختصاص یابد در دو، سه سال می‌توانیم خط ۲ را تکمیل کنیم.
وی در ادامه به موضوع املاک قولنامه ای اشاره کرد و افزود: این هم موضوعی است که دیوان، آن را ابطال کرده و باعث ساخت و ساز غیرمجاز می شود.
دبیری در خصوص وضعیت استخدامی و قراردادی کارکنان شهرداری نیز گفت: استخدام کارکنان شهرداری باید طوری باشد که به جای شرکت های واسط، شهرداری مستقیما بتواند استخدام کند که این اتفاق، هزینه ها را برای شهرداری کاهش می‌دهد.