بازیگر سرشناس ترکیه ای محبوب ایرانی‌ها درگذشت
بازیگر سرشناس ترکیه ای محبوب ایرانی‌ها درگذشت
جنید آرکین هنرپیشه سرشناس سینمای ترکیه که در دهه‌های گذشته بین ایرانی‌ها هم محبوبیت داشت، در ۸۵ سالگی بر اثر ایست قلبی در استانبول درگذشت.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری آنادولو، منابع بیمارستانی اعلام کردند که جنید آرکین بازیگر مشهور ترکیه ای روز سه شنبه در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

این بازیگر که به صنعت سینمای Yesilcam ترکیه فیلم‌های پرفروش زیادی داد، در بیمارستانی در استانبول که پس از ایست قلبی در خانه به آنجا منتقل شد، درگذشت.

این بازیگر کهنه‌کار که نام اصلی او فخرالدین جورکلی‌باتیر بود، در سال ۱۹۳۷ در استان مرکزی اسکی شهیر به دنیا آمد و در بیش از ۳۰۰ فیلم سینمایی بازی کرد.

آرکین که فارغ التحصیل دانشکده پزشکی استانبول بود، شغل خود را به عنوان یک پزشک ترک کرد و به یکی از چهره‌های برجسته یشیل‌کام تبدیل شد.

این هنرپیشه ترک در ایران نیز با نام «فخرالدین» معروف بود و در دهه ۷۰ تا پایان دهه ۹۰ میلادی محبوبیت زیادی داشت و در چندین پروژه مشترک سینمایی ایران و ترکیه ایفای نقش کرد.

به گزارش قلم پرس، او که در ایران با نام فخرالدین شناخته می‌شد در فیلم‌هایی ایرانی-ترکیه‌ای چون «یوسف و زلیخا»، «نسل شجاعان»، «میوه گناه»، «شیرین و فرهاد»، «صلاح‌الدین ایوبی»، «فرزند شمشیر»، «سه رفیق» و «بازی با مرگ» نیز نقش‌آفرینی کرده است.

انتهای پیام/