بازدید از زندان چشمه سفید به منظور برنامه ریزی برای اشتغال در زندان‌های استان کرمانشاه
بازدید از زندان چشمه سفید به منظور برنامه ریزی برای اشتغال در زندان‌های استان کرمانشاه

خبرگزاری میزان – متعاقب بازدید و افتتاح کارگاه تولید سفره‌های یک بار مصرف در زندان چشمه سفید کرمانشاه در هفته قوه قضاییه، با هماهنگی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه نشست هم اندیشی و برنامه ریزی اشتغال در زندان‌های استان کرمانشاه با حضور استاندار و سایر مسئولین مرتبط در زندان چشمه سفید کرمانشاه برگزار شد.   […]

خبرگزاری میزان – متعاقب بازدید و افتتاح کارگاه تولید سفره‌های یک بار مصرف در زندان چشمه سفید کرمانشاه در هفته قوه قضاییه، با هماهنگی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه نشست هم اندیشی و برنامه ریزی اشتغال در زندان‌های استان کرمانشاه با حضور استاندار و سایر مسئولین مرتبط در زندان چشمه سفید کرمانشاه برگزار شد.

 

در این نشست توسلی زاده رئیس کل دادگستری با اشاره به زیرساخت‌های آماده و نیز نیروی کار که در میان آن‌ها متخصص هم وجود دارد، گفت: در زندان‌های استان کرمانشاه ظرفیت‌های خوبی برای اشتغال زندانیان وجود دارد که اگر پشتیبانی‌های مالی صورت گیرد این افراد می‌توانند برای خود و خانواده هایشان منبع درآمد ایجاد کنند. کما اینکه برخی از این‌ها تاکنون توانسته اند به این شیوه ضمن اشتغال در زندان، درآمد خوبی هم داشته باشند.

 رئیس کل دادگستری با اشاره به انواع اشتغال در زندان‌های استان از جمله اشتغال رای کار، اشتغال کارگاهی و اشتغال نشسته خاطرنشان ساخت از مجموع این اشتغال ها، تعداد ۲۰۷۰ نفر از زندانیان در کارگاه‌های ایجاد شده در زندان‌های استان کرمانشاه در رشته‌های مختلف از جمله خیاطی، زنبور داری، پرورش اسب، قالیبافی، جوشکاری، صنایع چوب، کارگاه تودوزی، بسته بندی گیاهان دارویی، مینا کاری و … مشغول به کار هستند.

 وی اضافه کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود در زندان‌های استان، چنانچه سرمایه این کارگاه‌ها تأمین شود ظرفیت افزایش تا حدود ۳۰۰۰ نفر اشتغال برای زندانیان در استان وجود دارد که این جلسه به همین منظور برای تأمین مالی راه اندازی این زیر ساخت‌ها تشکیل شده است.

    بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/