باخت ناباورانه سوریان برابرحریف ژاپنی
باخت ناباورانه سوریان برابرحریف ژاپنی

حمید سوریان دارنده هفت مدال طلای جهان و المپیک در نخستین مبارزه خود در بازی های المپیک ریو در مقابل بهت و حیرت همگان مقابل حریف ژاپنی شکست خورد. به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، رقابت های وزن ۵۹ و ۷۵ کیلوگرم کشتی فرنگی از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران در سالن کاری […]

حمید سوریان دارنده هفت مدال طلای جهان و المپیک در نخستین مبارزه خود در بازی های المپیک ریو در مقابل بهت و حیرت همگان مقابل حریف ژاپنی شکست خورد.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، رقابت های وزن ۵۹ و ۷۵ کیلوگرم کشتی فرنگی از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران در سالن کاری کاوا ۲ ریو آغاز شد که سوریان در دور نخست مقابل «شینیبو اوتا» دارنده مدال برنز و نقره سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ آسیا و برنز جوانان جهان در سال ۲۰۱۲ قرار گرفت.
نماینده کشورمان وقت نخست را پس از آنکه حریف به دلیل کم کاری با اخطار داور مواجه شد در خاک با اجرای یک بارانداز و سپس با یک خاک هوشمندانه ۴ بر صفر به سود خود پایان داد.
نابغه کشتی فرنگی ایران سه دقیقه دوم با اخطار داور در خاک حریف قرار گرفت که حریف ژاپنی نتوانست کاری از پیش ببرد و در ادامه اوتا با کمرگیری دو امتیاز از ملی پوش کشورمان گرفت. سوریان که قصد اداره کشتی را در تایم دوم داشت یک بار دیگر از داور اخطار گرفت که حریف ژاپنی ترجیح داد سرپا ادامه دهد که در ادامه این حریف ژاپنی با بیرون بردن سوریان به بیرون تشک و یک پوئن اخطار دو امتیاز دیگر گرفت و این کشتی در عین ناباوری با نتیجه ۵ بر ۴ به سود حریف ژاپنی خاتمه یافت.
سوریان حال باید منتظر باشد تا در صورت حضور این حریف ژاپنی در فینال در شانس مجدد برای کسب مدال برنز تلاش کند.
اوتا همان کشتی گیر ژاپنی است که سوریان در رقابت های کسب سهمیه المپیک درقاره آسیا که اواخر اسفند سال ۹۴ در قزاقستان برگزار شده بود، برابر وی با نتیجه ۷ بر ۴ شکست خورده بود.
سوریان بعد از باخت به حریف ژاپنی از شدت ناراحتی زمین خوابیده بود که از سوی بنا و کمک مربی به خارج سالن هدایت شد.
سعید عبد ولی دارنده مدال طلای سال ۲۰۱۱ جهان نیز لحظاتی دیگر مقابل مارک مادسن دارنده چهار مدال نقره جهان از دانمارک قرار خواهد گرفت.
سی و یکمین دوره بازی های المپیک به میزبانی شهر بندری ریودوژانیرو برزیل از ۱۵ مرداد ماه آغاز شده و تا ۳۱ مرداد ماه ادامه دارد. در جریان این رقابت ها ۱۰ هزار و ۴۴۴ ورزشکار از ۲۰۶ کشور جهان در ۲۸ رشته با هم رقابت می کنند.
کاروان ورزشی ایران تاکنون دو مدال طلا توسط کیانوش رستمی و سهراب مرادی در دسته های ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری کسب کرده و با این مدال ها در رده بیست و یکم جدول مدال ها قرار دارد. آمریکا، چین و انگلیس به ترتیب رده اول تا سوم جدول را به خود اختصاص داده اند.