ایجاد ۲۴ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد آذربایجان شرقی/ ۱۴ هزار یتیم زیرچتر خیران
ایجاد ۲۴ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد آذربایجان شرقی/ ۱۴ هزار یتیم زیرچتر خیران

[ad_1] مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌ شرقی گفت: ۲۴هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده و موضوع نظارت در کار این افراد نیز از برنامه‌هاست که تا پایداری شغل رها نباشند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، غلامعلی ملامهدی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه […]

[ad_1]


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌ شرقی گفت: ۲۴هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده و موضوع نظارت در کار این افراد نیز از برنامه‌هاست که تا پایداری شغل رها نباشند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، غلامعلی ملامهدی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه‌ نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد حضرت امام بعد از گذشت فقط ۲۲ روز از پیروزی انقلاب به دستور امام رضوان الله پایه‌گذاری شد که این نشان دهنده این است که حضرت امام(ره) از ابتدا به فکر محرومان بودند. 

وی با بیان اینکه کمیته امداد استان به ۸۰ هزار و ۱۵۰ خانوار یعنی ۱۵۱ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد، افزود: سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان حقوق به محرومان پرداخت می‌شود. 

مدیرکل کمیته امداد استان  به اهمیت مهارت‌آموزی به محرومین تاکید کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ نزدیک به یک هزار و ۱۵۰ میلیون تومان از طریق بانک‌ها و موسسات به افراد مستعد کار وام اعطا شده است. 

وی ادامه داد: موضوع آموزش، مهارت‌آموزی افراد مستعد تحت پوشش کمیته امداد استان جزو اولویت‌های کمیته امداد است. 

ملامهدی گفت: ۲۴هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی به طبع وام‌های اعطا شده ایجاد شده است، البته موضوع نظارت در کار این عزیزان نیز از برنامه‌هاست که این افراد تا پایداری شغل رها نباشند. 

ملامهدی گفت: ۹۶ درصد طرح‌ شغل‌ها پایه‌دار شده و فقط ۴ درصد از طرح‌ها موفق نبوده است. 

وی با اشاره بر اینکه رسالت کمیته امداد در بازاریابی و فروش محصولات افراد تحت پوشش است، گفت: نمایشگاه‌های زیادی در این خصوص و جهت فروش محصولات افراد تحت پوشش برگزار می‌‌کنیم. 

مدیرکل کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۲ هزار طرح فرش در سال جاری توسط افراد تحت پوشش بافته شده به طوریکه امسال فروش ۶۴۸ میلیارد تومانی از تولید فرش داشتیم. 

وی یادآور شد: یک هزار و ۸۶ مسکن شهری و روستایی توسط رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.   

۲۱ هزار دانش آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۲۰۰ دانش آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد داریم، گفت: امسال۸۴۲ دانش آموز کنکوری داشتیم. بسیاری از این عزیزان در دانشگاه‌های معتبر قبول شدند و عده زیادی هم استخدام شدند. 

وی گفت: ما دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی تحت پوشش کمیته امداد داریم؛ جوانان نخبه زیادی داریم که در خانواده کمیته امداد هستند. 

۱۴ هزار یتیم دارای حامی تحت پوشش کمیته امداد

ملامهدی بیان کرد: ۱۴ هزار و ۴۲۰ نفر یتیم و محسنین در استان داریم، ادامه داد: با کمک خیرین ۱۳۰ میلیارد کمک به این قشر شده است. 

وی با اشاره بر اینکه ۲۸۰ مرکز نیکوکاری در سراسر مساجد و محلات داریم، افزود: همه این مراکز ۲۱۰ میلیارد تومان درآمد دارند که تماما صرف افراد بی‌بضاعت آن محلات می‌شود.  

مدیرکل کمیته امداد استان با تاکید بر اینکه‌ کمیته امداد مختص همه است، افزود: افراد معتمد می‌توانند به ما کمک و افراد را شناسایی کنند که شاید ما نتوانستیم شناسایی کنیم. 

وی ادامه داد: ۷ هزار وام کارگشایی از وام‌های قرض‌الحسنه داخل خود اداره کل دادیم، گفت: به کمک خیرین و کمیته امداد یک هزار و ۸۰۰ جهیزیه تحویل نوعروسان داده‌ایم که فقط در همین نیمه شعبان ۳۱۰ سری جهیزیه اعطا شد. 

پایان پیام/۶۰۰۲۷


[ad_2]