ایجاد دبیرخانه کمیته پارازورخانه فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در تبریز
ایجاد دبیرخانه کمیته پارازورخانه فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در تبریز
اولین جلسه هماهنگی کمیته پارازورخانه ای فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای وکشتی پهلوانی در تبریز برگزار شد.

به گزارش قلم پرس، جلسه هماهنگی کمیته پارازورخانه ای فدراسیون جهانی ورزشهای زورخانه ای وکشتی پهلوانی (izsf)با حضور دکتر بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، مختار خوش پیمان رئیس کمیته پارازورخانه ای فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، فیروزی معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان، علی کشفیا رئیس هیأت ورزش های جانبازان و معلولان استان، رسول برپور رئیس هیأت ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان، علی برموده دبیر هیأت ورزشهای جانبازان و معلولان و محمد سلیمی رئیس روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی روز پنج شنبه(۳۰ دی ماه) در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

دکتر بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان در این جلسه با اشاره به اینکه وجود مقرّ فدراسیون جهانی یک رشته ورزشی دریک استان تا چه حدی می تواند به توسعه آن رشته وتعاملات بین المللی آن استان کمک کند، گفت: خوشبختانه ساختار فدراسیون جهانی ورزشهای زورخانه ای تشکیل شده و این موضوع نویدبخش اتفاقات خوبی است ولی در سطح کمیته های تخصصی بویژه پارازورخانه نیز ازحیث ساختار فکراساسی شود و جایگاه مؤلفه های توسعه ای به دقت رعایت شود.

وی ادامه داد: با موافقت فدراسیونو درخواست مسئول محترم کمیته پارازورخانه ای فدراسیون جهانی قصد داریم مقرّ آن را شهر تبریز قرار داده و از سبقه ای که در این شهر وجود دارد به نفع ورزش زورخانه ای جانبازان و معلولین استفاده کنیم و یک کار بزرگی در خور نام استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز انجام دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: تبریز، زیرساختهای مربوط به توسعه ورزش پارازورخانه ای در سطح جهان را دارد و هر روز پروازهای بین المللی به فرودگاه این شهر انجام می گیرد و ارتباط با کشورهای همجوار که در بحث ورزش زورخانه ای و به ویژه پارازورخانه ای فعال هستند، به راحتی میسر خواهد بود.

فیروزی معاون ورزشی اداره کل گفت: برای آغاز کار و فعالیت حرفه ای کمیته پارازورخانه ای فدراسیون جهانی، حتماً این موضوع باید پس از تعیین تکلیف از سوی وزارت، عملیاتی شود تا جایگاه آن حفظ شود و براساس آن مباحث اداری، آموزشی و قوانین کمیته پارازورخانه ای طراحی و به کشورهای عضو، ابلاغ شود.

او ادامه داد: پس از رسمیت بخشیدن به جایگاه کمیته پارازورخانه ای در جهان و کشور، استان آذربایجان شرقی مشتاق به استفاده از پتانسیلهای آن است و انعقاد یک تفاهم نامه جامع بسیاری از مسائل را مرتفع می کند و قطع به یقین منجر به شکوفایی در این موضوع می شود.

کشفیا رئیس هیأت ورزشهای جانبازان و معلولان استان با مطرح کردن این موضوع که کمیته پارازورخانه ای فدراسیون جهانی زورخانه ای بستر مناسبی برای فعالیت های ورزشی جانبازان و افراد دارای کم توانی جسمی است، گفت: اطلاع رسانی به کمیته ملی پارالمپیک و کمیته بین المللی پارالمپیک در خصوص موجودیت کمیته پارازورخانه ای فدراسیون جهانی، تحرکات خاصی در آنها ایجاد می کند و قطعاً آنها راغب به استفاده از ظرفیت های فدراسیون جهانی زورخانه ای و به تبع آن کمیته پارازورخانه ای خواهند بود.

رسول برپور رئیس هیأت ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوان آذربایجان شرقی نیز از آمادگی کامل این هیأت در خصوص همکاری دوجانبه سخن گفت.

مختار خوش پیمان رئیس کمیته ورزش پارازورخانه ای فدراسیون جهانی ورزش زورخانه ای علاقه خود به استان آذربایجان شرقی و تبریز را علت انتخاب آن برای ایجاد مقرّ کمیته پارازورخانه ای عنوان کرده گفت: نام تبریز، شایسته بهترین ها است و سعی داریم کمیته پارازورخانه ای را در تبریز راه اندازی و فعالیت خود را از آن جا آغاز و در آن مدیریت کنیم.

مقرّ فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای وکشتی پهلوانی به ریاست محسن مهرعلیزاده در ایران است.