اهتمام دستگاه قضایی آذربایجان غربی بر کاهش جمعیت کیفری
اهتمام دستگاه قضایی آذربایجان غربی بر کاهش جمعیت کیفری

خبرگزاری میزان – ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در اولین جلسه خود با شورای معاونین، روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شد با تقدیر و تشکر از زحمات گروسی رئیس کل سابق دادگستری استان بیان داشت: خطه سرسبز و شهید پرور آذربایجان غربی ظرفیت‌های بالایی برای خدمت رسانی […]

خبرگزاری میزان – ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در اولین جلسه خود با شورای معاونین، روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شد با تقدیر و تشکر از زحمات گروسی رئیس کل سابق دادگستری استان بیان داشت: خطه سرسبز و شهید پرور آذربایجان غربی ظرفیت‌های بالایی برای خدمت رسانی به مردم دارد و امید است با همدلی و همکاری همه عزیزان منشاء اجرای عدالت و احساس امنیت در بین مردم باشیم و دستگاه قضایی را مامن و ملجاء واقعی مردم قرار دهیم.

عتباتی افزود: بالاترین ارزش این است که در مسند احقاق حق نشسته ایم و مجری عدالت هستیم و این نعمتی بزرگ و ارزشمند هست که خداوند متعال به شما عزیزان عنایت فرموده است. نعمت‌های الهی در خدمت رسانی مطلوب است، باید قدر جایگاهی را که در آن هستیم و موقعیتی را که حق تعالی برای خدمت رسانی در اختیارمان گذاشته است بدانیم وشکرکزار باشیم و آخرت و عقبای خود را بسازیم.

وی تصریح کرد: این مسئولیت‌ها امانت‌هایی هستند که با جان نثاری شهداء و ایثارگران به مسئولین سپرده شده اند و ما باید امانتدار صالحی برای شهداء باشیم.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: باید در کارهایمان برنامه محور باشیم و برای اسناد بالادستی خاصه سند تحول قضایی برنامه‌های بومی تنظیم، تهیه و اجرا کنیم.

عتباتی یادآور شد: باید برای ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی برنامه داشته باشیم و آن را مدیریت کنیم. پیشگیری از وقوع جرم، افزایش میزان صلح و سازش توجه اساسی به عملکرد سازشی ضابطین و خصوصاً کلانتری‌ها که شکایت از آنجا شروع می‌شود مواردی هست که نیاز به توجه ویژه دارد، ایجاد هسته‌های سازش و بخشایش در شورا‌های حل اختلاف بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: دادگستری باید تحرک داشته باشد و عملیاتی کار کند و در میدان عمل باشد. روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی باید پویا باشند و در تحرک و عمل باشند.

رئیس کل دادگستری استان در بخش دیگر از صحبت‌های خود به کاهش جمعیت کیفری زندان اشاره و تاکید کرد: می‌بایست از تمام ظرفیت‌های قانونی بهره گرفت تا جمعیت کیفری زندان‌ها کاهش یابد و در این راه بازدید‌های هدفمند از زندان بسیار مهم است.

عتباتی با تاکید به تسریع در رسیدگی‌ها به کاهش زمان رسیدگی‌ها در کلیه شعب استان اشاره و تاخیر در اجرای عدالت را نوعی ظلم دانست و برازنده نظام دادرسی اسلامی نداست.

عتباتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دادرسی الکترونیک اشاره و گفت: باید از ظرفیت حداکثری دادرسی الکترونیک در دستگاه قضایی استان بهره جست و آن را توسعه داد.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه مباحث خود به موضوع مردم داری پرداخت و مردم را، ولی نعمت مسئولین نظام دانست و تاکید کرد باید باجان و دل حرف مردم را شنید و وقت کافی در اختیار آن‌ها گذاشت، ملاقات‌های مردمی باید مرتب در همه حوزه‌ها و مرکز استان برقرار باشد.

عتباتی به امر حمایت از واحد‌های تولیدی و سرمایه گذاری اشاره و گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی باید فعالتر از سابق واحد‌های تولیدی مشکل دار یا متوقف را شناسایی و نسبت به رفع مشکل آنان اقدام نماید چرا که بازگشت به کار هر واحد تولیدی یعنی اشتغال و این یعنی بهترین عامل پیشگیری از جرم که در واقع، درب هر کارخانه‌ای که باز می‌شود درب زندانی بسته می‌شود ونتیجتاً آسیب‌های اجتماعی به حداقل خواهد رسید.

عتباتی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری همه مسئولین وکارکنان دستگاه قضایی استان شاهد شکوفایی و تعالی دادگستری استان باشیم.

انتهای پیام/