انشاالله این حرکت میلیونی نقطه اتصال حکومت جهانی حضرت مهدی ( عج ) باشد
انشاالله این حرکت میلیونی نقطه اتصال حکومت جهانی حضرت مهدی ( عج ) باشد
در هیچ جای دنیا نداریم که نزدیک به 30 میلیون زائر در راهپیمایی سالانه شرکت کنند و خدا را شکر این جمعیت هر ساله در حال فزونی است و این درست مقابل نقطه نقشه‌های شوم دشمنان است که هر ساله با شکست بر می‌خورند.

در ابتدا در مورد اربعین حسینی بفرمایید؟

اربعین به معنای چهلم است و چهلمین روز به شهادت رسیدن حسین ابن علی ( ع ) را اربعین می‌گویند که روایت است اولین فردی که به سمت قبر این امام رئوف برای زیارت رفت جابر ابن عبدالله انصاری بوده است و سنت زیبای اربعین حسینی برای اولین با قدم این بزرگوار تاسیس گردید و امروزه شاهد سیل عظیمی از جمعیت میلیونی اربعین حسینی هستیم که پایه گذار آن جابر بوده است.

این جمعیت میلیونی به نوعی بزرگترین جمعیت راهپیمایی هم شامل می‌شود. اینگونه نیست؟

در هیچ جای دنیا نداریم که نزدیک به ۳۰ میلیون زائر در راهپیمایی سالانه شرکت کنند و خدا را شکر این جمعیت هر ساله در حال فزونی است و این درست مقابل نقطه نقشه‌های شوم دشمنان است که هر ساله با شکست بر می‌خورند.

از ثواب زیارت این روزها بفرمایید؟

آنقدر پیاده روی برای این روز اهمیت و ثواب دارد که برای هر قدمی که برداشته می‌شود هزاران پاداش و هزاران گناه را از او بر می‌دارند و خوش به سعادت کسی که با معرفت امام را زیارت کند.

از کجا بدانیم زیارتمان مقبول امام حسین ( ع ) واقع شده است؟

تمام هم و غم امام در روز عاشورا این بود که امت خود را اصلاح کند. یعنی هر آن چیزی که مورد مقبول خداوند است را آدمیان انجام دهند قطعا امام را هم خوشحال و زیارتشان را هم قبول می‌نماید. مگر می شود نعوذ بالله فردی نماز نخواند و حق الناس کند و پیاده روزی اربعین داشته باشد و بگوید اعمال من قبول است. تمام اهداف امام برای امر به معروف، نماز اول وقت و بری جستن از گناهان بوده است. بنابراین زمانی زیارتمان مقبول است که در درجه اول خدا را از خود راضی کرده باشیم.

بزرگترین درسی که از اربعین می‌توان گرفت چی چیزی است؟

خیلی درس‌ها را می‌توان پای مکتب این سالار و سرور با معرفت گرفت که خارج از مصاحبه است.

دیدگاه شخصی خودتان را بگویید برای نمونه؟

اولین چیزی که این پیاده روی به چشم بسیار می‌آید این است که مردان با زن و بچه کوچک خود با پای پیاده به دیدار حضرت می‌روند که تاسی گرفتن از نهضت عاشورا است که امام برای رسالت خود همراه با زن و فرزند شد. نکته دیگر، مهربانی و رئوف بودن میزبانان زائرین سیدالشهداء است که بخشی از مهربانی امام را به نمایش گذاشته اند. صحنه‌های زیبایی در اربعین به چشم می‌آیند که شاید مهمترین آن‌ها اتصال یافتن این زنجیره میلیونی به قیام حضرت مهدی ( عج ) است که انشاالله همراه با ظهور حضرت باشد.

یعنی ارتباطی بین اربعین با قیام حضرت مهدی ( عج ) است؟

نشانه‌های آخر زمان حاکی از آن است که قیام نزدیک است و انشالله این حلقه وصل و اتصال میلیونی نقطه وصلی برای آغاز حکومت جهانی حضرت مهدی ( عج ) باشد.