انجام پروژه های شرکت آذربایجان شرقی با ۲۵۰ میلیارد تومان در سالجاری
انجام پروژه های شرکت آذربایجان شرقی با ۲۵۰ میلیارد تومان در سالجاری
مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی از افتتاح ، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح ها و پروژه های شرکت گاز این استان با اعتباری بالغ بر 1600 میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا،سید رضا رهنمای توحید در مراسم بهره برداری از فاز دوم خط انتقال گاز ۱۶ اینج ورزقان – اهر منشعب بر خط انتقال گاز ارمنستان در شهرستان اهر، عملیات اجرایی و افتتاح این پروژه ها را در استان مهم عنوان کرد و افزود: پروژه هایی که امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از آنها خواهیم بود حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و این در حالی است که در این برهه از زمان کشور با مشکلات نقدینگی در گیر می باشد و انجام این کار بزرگی افتخاری بزرگ برای صنعت ملی گاز ایران است.
وی همچنین گفت: تا آخر سالجاری این پروژه های ادامه خواهد داشت و برای پروژه های سطح استان ۲۵۰ میلیارد تومان در سالجاری هزینه خواهیم کرد.
مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: گاز یکی از نعمت هایی که ثمره انقلاب است چرا که قبل از انقلاب اسلامی تنها خط لوله برای صادرات گاز به شوروی سابق احداث شده بود و تنها چندین شهر در مسیر که حدود ۵۰ هزار مشترک بودند از گاز استفاده می کردند.
وی افزود: در حال حاضر نزدیک به ۲۴ میلیون مشترک از گاز بهره مند هستند و کلیه صنایع و نیروگاه ها نیز به مصرف گاز رسیده اند و این به برکت نظام جمهوری اسلامی است که تمامی اقصی نقاط کشور از این نعمت الهی بهره مند هستند.
گفتنی است در این مراسم که به صورت ویدیو کنفرانس در اهر برگزار شد، از چندین طرح و پروژه شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با مجموع ۱۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار شامل : افتتاح و بهره برداری از گازرسانی به ۵۳ روستای استان با تحت پوشش قرار دادن ۳۰۱۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۴۶ روستای استان با تحت پوشش قرار دادن ۳۹۰۴ خانوار از نعمت گاز طبیعی با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال ، بهره برداری از فاز دوم خط انتقال گاز ۱۶ اینج ورزقان – اهر منشعب بر خط انتقال گاز ارمنستان و افتتاح گازرسانی به ۵۶۰ واحد صنعتی و تولیدی در سطح استان آذربایجان شرقی افتتاح و بهره برداری شد.