انتقال فناوری به کشورهای همسایه توسط دانشگاه‌ها حمایت می‌شود
انتقال فناوری به کشورهای همسایه توسط دانشگاه‌ها حمایت می‌شود

[ad_1] رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم گفت: این وزارتخانه از انتقال فناوری به کشورهای همسایه همچنین از کشورهای پیشرفته به داخل حمایت می‌کند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، وحید حدادی‌اصل قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل شامگاه امروز در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، اظهار کرد: اولویت قرار دادن موضوع مرجعیت دیپلماسی علمی در […]

[ad_1]


رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم گفت: این وزارتخانه از انتقال فناوری به کشورهای همسایه همچنین از کشورهای پیشرفته به داخل حمایت می‌کند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، وحید حدادی‌اصل قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل شامگاه امروز در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، اظهار کرد: اولویت قرار دادن موضوع مرجعیت دیپلماسی علمی در میان برنامه‌های پنج‌گانه وزیر علوم نشان از اهمیت و تاکید ویژه‌‌ی ایشان به این زمینه است.

وی افزود: جناب آقای زلفی گل، اولین موردی که در خصوص آن توضیح دادند، مرجعیت دیپلماسی علمی در وزارت علوم بود که این مهم نشان از اهمیت دادن ایشان به مرجعیت دیپلماسی علمی و اهمیت ویژه‌ی تقویت و همکاری‌های بین‌المللی در برنامه‌های وزیر است.

حدادی‌اصل افزود: اهمیت همکاری با کشورهای همسایه و لزوم توجه به ورود و تبادل علم و تکنولوژی در همکاری‌های علمی و بین‌المللی از موضوعات مهم دیگر است تا فناوری و تکنولوژی‌های جدید وارد شده و توانمندی‌های ما نیز صادر شوند.

حدادی اصل همچنین خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر لزوم میزبانی از دانشجویان بین‌المللی در کشور، توجه جدی به این موضوع، لزوم عضویت در سازمان‌های بین‌المللی و استفاده از فرصت‌های فراهم شده‌ی آنها است که استفاده از این فرصت‌ها برای تقویت همکاری‌های علمی، بین‌المللی و دیپلماسی علمی موثر خواهد بود.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در کشورهای دیگر حمایت و بر ضرورت هماهنگی دانشگاه‌ها در انعقاد قرارداد‌های بین المللی با این مرکز تاکید کرد.

وی در خاتمه یادآور شد: نکته دیگری که وزیر علوم در این خصوص به روسای محترم تاکید کردند، انجام عقد قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها دانشگاه‌های کشور با دانشگاه‌های مختلف از طریق مرکز مطالعات همکاری‌های بین‌المللی و نظارت این مرکز بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه کمبود آب یکی از مشکلات کشور است، گفت: اگر دانشگاه‌ها در خصوص مسأله آب قرارداد پژوهشی و همایش‌های علمی بین المللی داشته باشند از آنها حمایت می کنیم.

تاکید بر لزوم اصلاح ساختار سازمانی در مدیریت‌های همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه‌ها و ارتقای سطح اختیارات از موارد دیگر مطرح شده در این اجلاس بود.

انتهای پیام/م


[ad_2]