انتقاد از نبود وحدت فرماندهی در حوزه فناوری و ارتباطات / فضای مجازی بدون اختیار ما مدیریت می‌شود
انتقاد از نبود وحدت فرماندهی در حوزه فناوری و ارتباطات / فضای مجازی بدون اختیار ما مدیریت می‌شود

به گزارش قلم پرس از تبریز، حجت الاسلام و المسلیمن سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار مدیران اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با انتقاد از نبود وحدت فرماندهی در حوزه فناوری و ارتباطات اظهار داشت: اعمال نظر و اجرای رویکردهای وزارتخانه ها و سازمان های صاحب اختیار و تصمیم گیر در این حوزه باعث […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، حجت الاسلام و المسلیمن سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار مدیران اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با انتقاد از نبود وحدت فرماندهی در حوزه فناوری و ارتباطات اظهار داشت: اعمال نظر و اجرای رویکردهای وزارتخانه ها و سازمان های صاحب اختیار و تصمیم گیر در این حوزه باعث بروز مشکلات عدیده بوده است.

امام جمعه تبریز از اعمال نظر اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی در مجموعه‌های خصوصی حوزه فناوری اطلاعات افزود: نبود وحدت رویه و عدم پشتیبانی مجموعه‌های خصوصی از یکدیگر استانداردها و معیارها اعمال شده در بخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری هم با یکدیگر متفاوت باشد که البته این موضوع یک عیب است.

وی با بیان اینکه اساسا دولت با بخش خصوصی در بحث توسعه دیدگاه‌های متفاوتی دارد، گفت: بخش خصوصی اغلب گرایش مردمی دارد اما دولت بیشتر خودش را می‌بیند که این موضوع هم باعث ایجاد گره برای مردم هم شده است.

 آل هاشم با تاکید بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: با توجه به اینکه  فضای مجازی خیلی مهم و این فضا جزء زندگی مردم است و نمی‌توان آن را مسدود کرد، در واقع به یک بخش حقیقی از زندگی مردم شده است راه اندازی شبکه ملی اطلاعات از مطالبات جدی مقاوم معظم رهبری است.

فضای مجازی ما بدون اختیار ما و بیرون از اختیار ما مدیریت می‌شود

امام جمعه تبریز با بیان اینکه فضای مجازی ما بدون اختیار ما و بیرون از اختیار ما مدیریت می‌شود گفت : فضای مجازی از مسائل مهم انقلاب اسلامی به حساب می آید که به تعبیر مقام معظم رهبری اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه ما نظارت کافی به فضای مجازی نداریم، اضافه کرد: متاسفانه در  حوزه اجتماعی دچار چالش های فراوانی در فضای مجازی هستیم و فقدان نگاه دقیق به فناوری های ارتباطی و مدیریت فضای مجازی موجب بهره برداری طراحان فضای مجازی شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: کسانی که چنگال هایشان به خون آغشته افراد بی گناه همچون گرگی در لباس میش در فضای مجازی با غفلت گروه‌های گوناگون اقدام به گسترش نرم افزار و سخت افزار فساد خیز خودشان می‌کنند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر بیداری مردم و مسئولان در آستانه انتخابات در فضای مجازی گفت: بهترین گفتمان در عرصه فضای مجازی همان مطالبه به حق مقام معظم رهبری یعنی تحقق شبکه ملی ارتباطات است که باید یک گفتمان عمومی تبدیل شود.

در این دیدار  فرزاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، فاضلی مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذربایجان، یوسف زاده مدیر ارتباطات زیرساخت های استان ، آقای پور بزرگ مدیر کل پست استان، صادقی مدیر امور شعب پست بانک، مدیر پژوهشکده رانشگرهای فضایی استان، شکوری مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی و مدیران ایرانسل، رایتل و های وب در استان از حوزه کاری خود گزارش ارائه دادند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱