انتظارات و اختیارات شهرداران متناسب نیست
انتظارات و اختیارات شهرداران متناسب نیست
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تناسبی بین انتظارات از شهرداران با اختیاراتی که به آنان داده شده است، وجود ندارد.

جواد رحمتی روز چهارشنبه در همایش شهرداری های استان با اشاره به وضعیت درآمدی و هزینه های جاری شهرداری ها، گفت: با توجه به افزایش حقوق کارکنان، وقتی اولویت با تامین هزینه های جاری است، طبیعتا درآمدها کفاف کارهای عمرانی و انتظارات مردم را نمی کند.

رحمتی با بیان اینکه گاهی خلاء قانونی باعث درآمد نامتعارف و غیرمشروع افراد می شود، گفت: ضروری است بخشی از انرژی افراد کارآزموده این حوزه برای اصلاح وضعیت متمرکز شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز جز ضرر برای دولت چیزی به دنبال ندارد و موجب ایجاد معضل عمومی می شود.

وی همچنین با اشاره به ابهاماتی که در حوزه مالیات ارزش افزوده وجود دارد، اظهار داشت: ملاک برای نحوه محاسبه و میزان آن براساس قانون آخرین سرشماری مرکز امار ایران است و هیچ کس نمی تواند از آن عدول کند.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: شهرداران باید ساختمان های نا ایمن را به موقع شناسایی و اقدامات لازم از جمله ارایه تذکر، اخطار و در صورت نیاز تخریب را بلافاصله انجام دهند.

مرتضی موحدنیا با بیان اینکه منابع و درآمدهای شهرداری ها محدود است ، گفت: در مرداد ماه سال جاری همایش ملی سرمایه گذاری در تبریز برگزار می شود که شهرداری ها با دقت بیشتربه این حوزه ورود کنند.

 

  • نویسنده : مینا بازگشا اقدم