انتخابات؛ دریچه امید واقعی مردم ایران
انتخابات؛ دریچه امید واقعی مردم ایران

خبرگزاری فارس ــ یادداشت میهمان؛ حجّت‌الاسلام سیّدمهدی رفیعی راد: ایران اسلامی به مرحله تغییر تکاملی رسیده است و پیشرفت های انجام گرفته در ساختار موجود نیازمند یک تغییر اساسی است تا روند تکاملی خود را ادامه دهد و به عبارتی ساختار موجود ظرفیت و وضعیت پذیرش ادامه پیشرفت را ندارد.  کشور در مسیر پیشرفت نیازمند […]

خبرگزاری فارس ــ یادداشت میهمان؛ حجّت‌الاسلام سیّدمهدی رفیعی راد: ایران اسلامی به مرحله تغییر تکاملی رسیده است و پیشرفت های انجام گرفته در ساختار موجود نیازمند یک تغییر اساسی است تا روند تکاملی خود را ادامه دهد و به عبارتی ساختار موجود ظرفیت و وضعیت پذیرش ادامه پیشرفت را ندارد.

 کشور در مسیر پیشرفت نیازمند سرمایه شناسی است. سرمایه‌های یک کشور، سوخت پیشرفت آن کشور هستند که محتاج شناخت سرمایه ها و و ظرفیت آنها هستیم. در سه گام شناخت ظرفیت یا همان ظرفیت شناسی و ظرفیت سنجی و ظرفیت افزایی باید اقدام کنیم تا بتوانیم ضریب پیشرفت در کشور را احیا و پایدار نماییم. اگر از آثار و خسارت‌های دولت لیبرال موجود بگذریم در واقع ایران به خاطر یک و یک دهم جمعیت جهان و شش تا هفت درصد منابع کره زمین یک کشور با ظرفیت بالا در سطح جهانی به شمار می آید.

 فقدان نگاه به این ظرفیت خدادادی بومی،  یک ظرفیت سوزی محتوم است. کسانی که ناباوری دارند نسبت به استعداد سرمایه انسانی این سرزمین و نهایت قابلیت آن را در حد لولهنگ ساخت می دانند، حتماً  اتفاقات تلخی  مانند امتناع از پذیرش تولید خودرویی که تعدادی جوان خوش استعداد ساخته بودند و از روی ناراحتی آن را به درون سد کرج سرازیر کردن تکرار می‌کنند.

در طبقات سرمایه های ایران اسلامی ابتدا سرمایه ایمانی است؛  جوهری توحیدی و زلال که امید بخش، انگیزه بخش و مقاومت ساز است.

 بعد از آن سرمایه اجتماعی بر آمده از سرمایه ایمانی است که جامعه ایران را از سایر کشورها متمایز می کند.  در طبقه بالاتر سرمایه علمی است که توضیح آن با توجه به انتشار اخبار شهدای هسته‌ای و خواسته آخرین شهید دکتر محسن فخری زاده حتماً توضیح واضحات خواهد بود.

 مصادف با تحریم‌های متنوع جهان استکبار به مرکزیت آمریکا دانشمندانی در علوم عالی در کشور حلول کردند و این یک نشانه از ظرفیت کیفیت سرمایه انسانی ایران اسلامی است.

 دولتی می‌تواند این تنوع ظرفیت های گوناگون را فعال کنند که ابتدا به این ظرفیت‌ها باور داشته باشد.

 ایران اسلامی با سرزمین کهن و مردم اصیل تشکیل شده است و نیازمند کارگزارانی برآمده از این تمدن است.

 دولتمردانی خودباور، پاک،  مردم دوست، معتقد به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی، مستحکم در حرکت به سوی قله های پیشرفت؛ که اگر در میز تعامل با کشورهای دنیا مینشینند با اتکا به این دارایی‌ها وارد مذاکره شوند و اگر اعتمادی می‌کنند به مردم و ایمان بلند آنها باشد و اگر تضمینی می‌خواهند توان و اقتدار ملی کشور را مبنای آن بدانند، نه امضاء افراد خارجی خصوصاً غربی‌ها.

 امروز جبهه انقلابی برای دفاع از حرم اهل بیت از ایران وارد صحنه شده است و برای تغییر در وضعیت موجود و رفع موانع اقدام کرده است. ایجاد دولت جوان حزب اللهی اتفاقی مبارک و بسیار نزدیک است که نیازمند همت مردم ایران در خلق یک حماسه بزرگ است تا مشتی باشد بر دهان غربگرایان داخلی، دشمنان خارجی، زیاده‌خواهان و مفسدین و دریچه‌  امید واقعی برای مردم ایران اسلامی.

انتهای پیام/