امضای تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه‌ برای حمایت عملیاتی از توسعه صنایع پیشرفته و هایتک
امضای تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه‌ برای حمایت عملیاتی از توسعه صنایع پیشرفته و هایتک
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که امروز برای اقتصاد، صنعت و تولید استان روز پر خیر و برکتی داشتیم، گفت: امروز تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه‌ای ما بین سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور و استانداری آذربایجان شرقی به منظور حمایت های عملی از توسعه صنایع پیشرفته و هایتک امضا شد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان عصر امروز در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه‌ ما بین سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور و استانداری آذربایجان شرقی افزود: این تفاهم نامه پنج ساله یک تفاهم نامه عملیاتی برای بهرمندی واحدهای صنعتی از تسهیلات و مزایای این صندوق است.

وی تاکید کرد: آذربایجان شرقی با ظرفیت بالای بخش خصوصی به عنوان یکی از قطب های اقتصادی کشور در حوزه صنعت، معدن و تجارت فراسرزمینی می تواند در اقتصاد منطقه تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره ویژگی های این تفاهم نامه همکاری در خصوص رشد اقتصادی استان گفت: با انعقاد این تفاهم نامه، صنعتگران، تولیدکنندگان و همچنین خانه صنعت، معدن و تجارت استان که یک تشکل بخش خصوصی فعال، خوش فکر و پویا است می توانند هدایت کننده جریان روند استفاده از مزایا، مشوق ها و تسهیلات این صندوق باشند.

پرنیان افزود: متاسفانه در سال های گذشته سهم آذربایجان شرقی در بهره برداری از محل این صندوق بسیار ناچیز بوده است بنابراین باید علاوه بر جبران این عقب ماندگی‌ها، یک حرکت جدید را در زمینه دانش بنیان کردن صنایع استان ایجاد کنیم و به عبارتی تولیدات دانش محور را جایگزین تولیدات منابع محور کنیم تا با افزایش ارزش افزوده تولید ثروت بیشتر، اشتغال پایدار و صادرات پایدار برای استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: از تمام فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صنعتگران فعال استان دعوت می کنیم که با آگاهی یافتن از منابع و اطلاعات، از ظرفیت‌های کم نظیر این صندوق که حمایت های ویژه به خصوص از صنایع دانش بنیان و فناور را در دستور کار دارد استفاه کنند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از استانداری و معاونت امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی و خانه صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر یک دفتر کار علمیاتی برای حمایت از فعالان اقتصادی بخش خصوصی ایجاد شده است که در این زمینه اعتقاد داریم هیچ بن‌بستی برای سرمایه‌گذاری و تولید در استان وجود ندارد.

پرنیان تاکید کرد: با حمایت و پرچم داری بخش خصوصی باید آذربایجان شرقی را به بهشت فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور تبدیل کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: با میثاقی که با بخش خصوصی و دولت بسته ایم امیدواریم در پایان سال گزارش جهش فعالیت در این حوزه به مردم، صنعتگران و تولیدکنندگان ارائه شود.

انتهای پیام/