امام جمعه موقت تبریز: دشمن در تلاش ایجاد سوریه‌سازی ایران است
امام جمعه موقت تبریز: دشمن در تلاش ایجاد سوریه‌سازی ایران است
امام جمعه موقت تبریز خطاب به خواص جامعه تاکید کرد: ساکت نشینید، موضع بگیرید، خودتان را نشان دهید، از چه واهمه دارید و در عالم خود چه خیال می‌کنید؟ مسوولان فرهنگی، جوانان و نوجوانان الان بهترین مسوولیت شما جهاد تبیین است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عالی امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تبریز که با حضور گسترده نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: ما حقیقتا وامدار بسیج هستیم؛ از سال ۵۸ بسیج جهادسازندگی و سپس بسیج بیست میلیونی نقش‌آفرینی کردند.

وی به نقش بسیج در هشت سال دفاع مقدس، سیل و زلزله و هر حادثه اشاره کرد و گفت: الان هم بسیج نقش بزرگی دارد و مورد هدف قرار گرفته است در حالی که بسیج یعنی متن جامعه، بسیج یعنی مظلومیت که بدون هیچ خواسته‌ای جان خود را برای امنیت کشور و اسلام سپر کرده‌اند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به دیدار اخیر مسیح علی‌نژاد با رئیس جمهور فرانسه، گفت: این خانم معلوم الحال هر روز مردم را به کف خیابان دعوت می‌کند و الان دشمن به دنبال چیست که فرانسه همراهی می‌کند و کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا دم از حمایت از مردم ایران می‌زند؟

وی گفت: دشمن هر کاری هم انجام دهد باز به خواسته خود نخواهد رسید.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز متذکر شد: الان سردمداران فتنه ۸۸ که کشور را به این روز انداخته‌اند و به دشمن سیگنال داده‌اند، نه تنها این حوادث اخیر را محکوم نمی‌کنند بلکه نامش را جنبش مردمی نامیده‌اند؛ خجالت‌آور است. شما دشمن شادکُن هستید.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال تجزیه کشور هستند؛ دشمن می‌خواهد ایران را سوریه کند، آقایان دشمن به شما هم رحم نمی‌کند به شماهایی که ۳۰ سال در قدرت بودید و همه مشکلات موجود حاصل کارهای شما در مسند قدرت است.

عالی خطاب به خواص جامعه تاکید کرد: ساکن نشینید، موضع بگیرید، خودتان را نشان دهید، از چه واهمه دارید و در عالم خود چه خیال می‌کنید؟ مسوولان فرهنگی، جوانان و نوجوانان الان بهترین مسوولیت شما جهاد تبیین است.

وی یادآور شد: دشمن به دنبال کشته‌سازی است، در خود تبریز دو نفر فوت شده است، خانواده‌هایشان مشخص است، فیلم‌شان هست ولی دشمن ادعا می‌کند که نظام آنها را کشته است. 

امام جمعه موقت تبریز  با تاکید بر اینکه دشمن با جنگ رسانه‌ای به همه حمله کرده است، افزود: دشمن سه روز فراخوان اعتصاب دادند، کاسبان را با ارعاب مجبور کردند تا مغازه‌شان را ببندند، این اعتصاب سراسری شد؟

عالی با بیان اینکه امروز در جنگ تمام عیار رسانه‌ای قرار گرفته‌ایم، گفت: دشمن با تمام قوا در نبرد با ماست و خواسته اول و آخر دشمن در طول این ۴۳ سال تسلیم شدن است.

وی ادامه داد: نفوذ گروهک‌ها، توطئه‌ها، ایجاد ترورها و تحمیل جنگ هشت ساله از جمله اقدامات دشمن در این سال‌ها بود و الان هم خبری از توپ و تانک نیست بلکه جایگزین آن اینترنت است.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به لو رفتن فایل صوتی خبرنگار بی‌بی سی و رو شدن از ماهیت شبکه سعودی، گفت: تنها هدف دشمن تجزیه کشور است و الان هم می‌بینیم که همان گروهک‌ها وارد عمل شده‌اند.

وی ادامه داد: دشمن در تلاش ایجاد سوریه‌سازی ایران است و با حرکات رادیکالی پیش می‌رود؛ در خرداد دهه ۶۰ این منافقین اعلام جنگ مسلحانه می‌کردند و هر روز مردم زیادی از ما را کشتند و الان هم همان شکل.

عالی متذکر شد: حادثه ایذه و شاهچراغ ترور کور است؛ کودک ۱۰ ساله چه گناهی داشت؟ از خداوند می‌خواهیم تا بصیرت و هوشیاری مردم را بیش از این کند.

وی اضافه کرد: بصیرت یعنی عمق خواسته دشمن را دیدن؛ ظاهر بین نبودن. تا الان شکر می‌کنیم که مردم بصیر صبر کرده و شهید داده‌اند.

خطیب این هفته نماز جمعه تبریز در بخش دیگر خطبه‌ها به امدادهای غیبی اشاره شده در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: جنگ احزاب از جمله جنگ‌های شدیدی بود که مشرکان با بیش از ۱۰ هزار نفر اعم از دشمنان داخلی و خارجی به فتح مدینه رفتند ولی همه نتیجه این جنگ را می‌دانیم که چگونه گیر خندق‌های کنده شده افتادند؟

وی ادامه داد: امدادهای غیبی زیادی در خود انقلاب اعم از کودتای نوژه، عملیات طبس وجود داشت که کافیست تاریخ دفاع مقدس و انقلاب را بازبینی کنید.

عالی خاطرنشان کرد: راه‌هایی از قبیل دعا، ایمان و باور به وعده الهی، صبر و تقوا، توکل بر خداوند و اعتماد به او، استقامت منجر به رقم خوردن امداد الهی می‌شود.

«گزارش فارس حاکی از آن است که بعد از اتمام اقامه نماز جمعه تبریز، پرچم پرافتخار ایران اسلامی از سه راهی مصلای اعظم امام خمینی(ره) تا میدان ساعت توسط جامعه ورزشکاران استان حمل شد».

پایان پیام/