افشاء پشت پرده معادن ثبت شده به نام بخش خصوصی غیرفعال
افشاء پشت پرده معادن ثبت شده به نام بخش خصوصی غیرفعال

[ad_1] نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: اکثر معادن ثبت شده به نام بخش خصوصی غیرفعال و متعلق به افراد ذی نفود در ادارات هستند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، احمد محرم‌زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس امشب در جمع روسای دانشگاه‌های منطقه ارسباران برضرورت  هدفمند کردن مراکز آموزش عالی در سراسر کشور […]

[ad_1]


نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: اکثر معادن ثبت شده به نام بخش خصوصی غیرفعال و متعلق به افراد ذی نفود در ادارات هستند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، احمد محرم‌زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس امشب در جمع روسای دانشگاه‌های منطقه ارسباران برضرورت  هدفمند کردن مراکز آموزش عالی در سراسر کشور و منطقه ارسباران در راستای همراهی با مراکز تولیدی و صنعتی  را مورد تاکید قرار داد و تحقق این امر را به نفع صنعت و جامعه برشمرد و اظهار کرد: الحمدالله در دانشگاه آزاد اهر حرکت‌های خوبی در راستای تولید علم انجام گرفته که ضرورت دارد تلفیق علم و صنعت و تبادل تجربیات در این حوزه‌ها بیشتر شود.

وی  به معضل بیکاری در منطقه نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه  وجود تحصیلکرده‌های بیکار در منطقه موجب بروز مشکلات در خانواده‌ها شده و جوانان دچار افسردگی شده‌اند و این امر به یک بحران جدی در خانواده تبدیل شده است که باید دولت و مجلس در این خصوص تدابیری لازم اتخاذ کنند.

نماینده مردم اهر وهریس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از غیرفعال بودن معادن ثبت شده  منطقه به نام افراد و اشخاص افزود: متاسفانه این معادن سالها غیرفعال بوده و این افراد ذی نفوذ که معادن فوق در اختیار  آنها است رغبتی برای فعال سازی آنها ندارند.

محرم‌زاده یکی از محورهای توسعه شهرستان را ظرفیت معادن عنوان کرد و گفت: فعال سازی معادن غیرفعال در منطقه می‌تواند زمینه را برای اشتغال پایدار، بخصوص برای جوانان منطقه فراهم کند.

وی افزود: این منطقه از نظر قابلیت‌های معدنی بسیار مستعد برای کارآفرینی بوده و هم اکنون۲۰ معدن ثبت شده وجود دارد که توسط برخی افراد قبضه شده و غیرفعال هستند که ضرورت دارد اداره صمت و دستگاه‌های مرتبط  پیگیر فعال‌سازی این معادن باشند و در صورت ادامه این وضعیت ضمن خلع ید، به افراد واجد الشرایط جدید واگذار کنند.

این نماینده مجلس ایجاد دانشکده و مرکز تحقیقات  معدن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برای همکاری‌های بین بخشی مابین معادن و مراکز دانشگاهی را مهم ارزیابی کرد و راه اندازی آنها را در این دانشگاه گامی برای توسعه منطقه برشمرد.

محرم‌زاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر را یک فرصت ارزشمند برای توسعه رشته مرتبط با قابلیت‌های منطقه از جمله، معدن، کشاورزی و رشته‌های فنی مهندسی عنوان کرد و نقش این دانشگاه در تقویت و توسعه مراکز آموزش عالی بخصوص تحصیلات تکمیلی مهم و تاثیرگذار برشمرد و از خدمات ارزشمند رئیس این دانشگاه در تحقق این امر قدردانی کرد.

وی افزود: با توجه به اختصاص دیر هنگام اعتبارات در حوزه مختلف بخصوص عمرانی به این استان و سایر مناطق سردسیر در تذکری به رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار تخصیص اعتبار زود هنگام برای مناطق سردسیر از جمله آذربایجان شرقی  شده‌ام تا حداقل اعتبارات تخصیصی برای محدودیت فصل کاری زودتر از مناطق گرمسیر اختصاص یابد.

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت رعایت قوانین توسط  معادن در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی برای  خدمات و کمک به توسعه زیرساخت‌ها را یادآور شد و گفت: باید در معادن بخصوص  بخش  خصوصی برای جذب نیرو  اولویت جذب نیروهای بومی و سهمیه ایثارگران در جذب نیروهای جدید لحاظ شود.

محرم زاده در این جلسه هم اندیشی که با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی و روسای دانشگاه های منطقه ارسباران برگزار شد با اشاره به جایگاه معنوی شهدا گفت : شهدا از جان خود گذشتند تا مملکت به دست بیگانگان نیافتد و حال وظیفه تک تک مسؤولان این است که رهرو شهدا باشیم و در تمام امور هدف خود را خدمت به مردم و جلب رضایت خداوند در نظر بگیریم.

انتهای پیام/۶۰۰۰۳/س


[ad_2]