افزایش ورود گردشگر به منطقه آزاد ارس
افزایش ورود گردشگر به منطقه آزاد ارس
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از افزایش ورود گردشگران به ارس خبر داد.

به گزارش قلم پرس، محسن محمدزاده سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری این سازمان در گفت‌وگو با خبرنگاران ایجاد جذابیت‌های گردشگری را جزو اولویت‌های این سازمان برشمرد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه بر اساس ترددهای ثبت شده ۷ میلیون و ۲۱۳ هزار تن وارد منطقه آزاد ارس شده‌اند. این نشان می‌دهد ارس پتانسیل بالایی در جذب گردشگر دارد و در صورت سرمایه‌گذاری در این بخش، می‌تواند مقصد سفر افرادی بیشتری شود.

وی خاطرنشان کرد: در بازه‌ی زمانی ۴ ماهه ۱۵ هزار و ۹۰۴ گردشگر خارجی میهمان منطقه آزاد ارس شده‌اند و امید آن می‌رود با کاهش تب‌وتاب کرونایی و تقویت تبلیغات برون‌مرزی، بر تعداد گردشگران خارجی افزوده شود.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از اقامت ۱۵۸ هزار و ۲۱۵ مسافر تا پایان تیرماه خبر داد و تصریح کرد: در راستای افزایش تعداد تخت‌ها، پیگیر تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های احداث اقامتگاه‌ها هستیم تا در ایام پیک ورود گردشگران، مشکل کمبود تخت به حداقل برسد.

وی کلیسای سنت استپانوس، کاروان سرا خواجه‌نظر، کلیسای چوپان و اکوموزه گلفرج را جزو اماکن پربازدید داخل محدوده‌ی منطقه آزاد ارس عنوان کرد و تاکید داشت: منطقه جذابیت‌های متعددی دارد و یکی از برنامه‌های این معاونت معرفی هرچه بهتر سایر اماکن گردشگری برای بهره‌مندی عموم مردم خواهد بود.