افتخار می‌کنیم که تنها کشور دنیا با اتکا به اسلام و مردم‌سالاری دینی هستیم
افتخار می‌کنیم که تنها کشور دنیا با اتکا به اسلام و مردم‌سالاری دینی هستیم
استاندار آذربایجان شرقی بر اهمیت بازگویی تاریخ انقلاب و دستاوردهای ارزشمند آن برای نسل‌های دوم، سوم و چهارم انقلاب تاکید کرد و افزود: انتظار داریم تمامی گروه‌های موثر همچون روحانیون، اساتید دانشگاه و بزرگان و ریش‌سفیدان جامعه، وضعیت پیش و پس از انقلاب را برای نسل جدید بازگو کنند و صداوسیما، رسانه‌ها و مطبوعات نیز تمام ظرفیت خود را برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی به کار بگیرند.

به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی در همایش تجدید بیعت امت با ولایت در مصلای امام خمینی(ره) تبریز، گفت: شهادت سردار رشید اسلام، سردار شهید سلیمانی در آستانه دهه فجر، کام ما را تلخ کرد، اما این اتفاق، عزم نیروهای انقلابی و فجرآفرین را برای ادامه راه شهید سلیمانی جزم خواهد کرد.

وی با اشاره به نتیجه مطالعات یک مرکز تحقیقات در مورد علل وقوع و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، گفت: وابستگی تمام‌عیار رژیم پهلوی به اجانب و بیگانگان، فساد و دین‌ستیزی رژیم طاغوت، خفقان، بی‌اعتنایی به مردم و برخورد امنیتی با آزاداندیشی، رفاه درباریان و فقر و فلاکت مردم عادی و مواردی از این دست، اصلی‌ترین علل وقوع انقلاب اسلامی بود.

پورمحمدی، روی کار آمدن رژیم‌های اول و دوم پهلوی را نتیجه کودتاهای مختلف به رهبری آمریکا و انگلیس دانست و افزود: بیش از ۵۰ هزار مستشار آمریکایی بعد از پیروزی انقلاب از ایران فرار کردند و این آمار علاوه بر تعداد کارگزاران استکبار جهانی در ایران بود که در تمامی بخش‌های صنعتی، کشاورزی و اقتصادی دخالت کرده و حق مردم مظلوم را به تاراج می‌بردند.

وی اظهار داشت: حمایت مردم و اعتقادات پاک آنان، اصلی‌ترین عامل پیروزی انقلاب بود و در شرایط کنونی نیز همین عامل، عامل اصلی بقا و تداوم انقلاب اسلامی است.

پورمحمدی از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به عنوان بهترین دستاوردهای انقلاب اسلامی نام برد و گفت: به‌رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه، افتخار می‌کنیم که تنها کشور دنیا با اتکا به اسلام و مردم‌سالاری دینی هستیم.

وی، خودکفایی در بسیاری از بخش‌ها را از نتایج باور به انقلاب و تکیه بر توان داخلی دانست و خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال، بیش از یک هزار و ۳۶۵ پروژه در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد که در شرایط سخت تحریم، نشانه عزم جدی دولتمردان برای توسعه و پیشرفت کشور است.

استاندار آذربایجان شرقی از افزایش ۵۰ درصدی صادرات استان در ۱۰ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در همین بازه زمانی، درآمد ارزی استان به بیش از دو و نیم میلیارد دلار رسیده و سرمایه‌گذاری خارجی نیز دو برابر شده است.

پورمحمدی از سرمایه‌گذاری ۱۸ کشور در استان خبر داد و افزود: این افتخارات و پیشرفت‌های چشمگیر به همین راحتی به دست نیامده و ثمره خون پاک هزاران شهید گلگون کفن ایران اسلامی و همراهی مردم است.

وی، قانون را فصل‌الخطاب مسئولان در تمامی زمینه‌ها قلمداد کرد و گفت: عمل به مر قانون و تلاش برای وحدت آحاد جامعه، اولویت تمامی ما در مسیر اصلی حرکت پرشتاب به سمت اهداف و آرمان‌های انقلاب است.