افتتاح بزرگترین مجموعه گوسفندداری با ظرفیت۳۲هزار راس در شبستر
افتتاح بزرگترین مجموعه گوسفندداری با ظرفیت۳۲هزار راس در شبستر

[ad_1] بزرگترین مجموعه گوسفند داری شمالغرب کشور با ظرفیت مولد ۳۲ هزار و ۴۰۰ راس با حضور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید. به گزارش قلم پرس،از شبستر، حسین دماوندی‌نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی امشب […]

[ad_1]


بزرگترین مجموعه گوسفند داری شمالغرب کشور با ظرفیت مولد ۳۲ هزار و ۴۰۰ راس با حضور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

به گزارش قلم پرس،از شبستر، حسین دماوندی‌نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی امشب در حاشیه بهره برداری از بزرگترین مجموعه گوسفند داری شمالغرب کشور با ظرفیت مولد ۳۲ هزار و ۴۰۰ راس در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اینجا یکی از مراکزی خواهد بود که در آینده نقش بسزایی در امنیت غذایی و بخصوص در تولید گوشت قرمز بر پایه دام سبک خواهد داشت.

وی افزود: این مرکز یکی از مراکزی خواهد بود که به عنوان شاخص عملکردی برای ما عمل خواهد کرد که ما بتوانیم در مدل ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در وزارت جهادکشاورزی تبیین می کنیم از این نقطه برای کشور برنامه ریزی جمعی انجام دهیم.

دماوندی‌نژاد  گفت: ما یکی از کشورهایی هستیم که در تولید گوشت و شیر در جهان دارای رتبه هستیم اما از آنجایی که عمده جمعیت دام ما، دام سبک است و دام سبک نیز زایمان و پرورشش مبتنی بر فصل دارد، در ماه های آخر سال مقداری درگیر مشکلات می شویم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: برای عبور از این مقطع وزارت جهادکشاورزی اقداماتی را در دستور کار دارد و برنامه ریزیهای جامعی در ارتباط با دام سنگین و پرورش گوساله داریم و با روانه کردن حجم بیشتری از این دام به بازار در این مقطع تعادل را ایجاد خواهیم کرد.

دماوندی نژاد خاطرنشان کرد: با اتحادیه سراسری دامداران و انجمن صنفی دامداران قراردادهایی منعقده کرده و روزانه تعداد قابل توجهی گوساله در حال کشتار است و این برنامه پیگیری می شود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن ابراز خوشحالی از بهره برداری از مجموعه بزرگ پرورش گوسفند در شهرستان شبستر گفت: راه اندازی مجموعه هایی این چنین می تواند زمینه ای را فراهم کند تا از خاک­ریز مسائل اقتصادی عبور کنیم و در سطح دنیا به یک قدرت بلامنازع تبدیل شویم.

جعفر راستی عنوان کرد: این مجموعه می تواند برای آذربایجان شرقی و کل کشور مثمر ثمر باشد و امیدواریم در چندسال آینده بتواند به ظرفیت نهایی خودش برسد و به یک الگو برای استانهای دیگر تبدیل شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز گفت: با توجه به برنامه پذیر بودن واحدهای صنعتی، این مجموعه ها به متولیان این امکان را می دهند که حوزه مربوطه را با برنامه پیش ببرد.

اکبر فتحی پرورش گوسفند «داشتی» و دام سبک در مجموعه های صنعتی را یکی از اولویت های وزارت جهادکشاورزی معرفی کرد و افزود: ما در دام سبک به این خاطر که عمده تولید مبتنی بر مراتع هست، برنامه ریزی لازم را نمی توانیم انجام بدهیم تا به صورت مستمر و مناسب گوشت مورد نیاز استان و کشور را تولید کنیم.

فتحی با تاکید بر حمایت از واحدهای صنعتی و کوچک دام و طیور گفت: در این مجموعه ۱۶ هزار و ۲۰۰ رأس دام مولد نگهداری می شود و کل گله نیز ۳۲ هزار و ۴۰۰ رأس است که علیرغم عدم دریافت تسهیلات، پیشرفت بسیار خوبی داشته است و اگر تامین مالی لازم انجام شود، برنامه ریزی این سرمایه گذاری این مجموعه، یک میلیون راس است که به لطف خدا محقق خواهد شد.

وی سیاست این سازمان در بخش کشاورزی را حمایت های گسترده از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت:

این مجموعه در مساحت مسقف ۸۸ هزار و ۹۳۸ مترمربع با سرمایه گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و موجبات اشتغال ۶۸ نفر را فراهم کرده است.

پایان پیام/

 

 


[ad_2]