اعطای مرخصی به ۱۵۰۰ زندانی در کرمانشاه
اعطای مرخصی به ۱۵۰۰ زندانی در کرمانشاه

خبرگزاری میزان- شهرام کرمی با بیان اینکه حدود ۱۵۰۰ زندانی در کرمانشاه از مرخصی ویژه وضعیت قرمز کرونایی و ماه مبارک رمضان استفاده کردند گفت:هر چند تعداد زندانیان ما از ظرفیت اسمی زندان‌ها بیشتر است، اما در مقایسه با سنوات گذشته و با توجه به افزایش ورودی پرونده‌ها و جرم تعداد زندانیان تقریبا افزایشی نداشته […]

خبرگزاری میزان- شهرام کرمی با بیان اینکه حدود ۱۵۰۰ زندانی در کرمانشاه از مرخصی ویژه وضعیت قرمز کرونایی و ماه مبارک رمضان استفاده کردند گفت:هر چند تعداد زندانیان ما از ظرفیت اسمی زندان‌ها بیشتر است، اما در مقایسه با سنوات گذشته و با توجه به افزایش ورودی پرونده‌ها و جرم تعداد زندانیان تقریبا افزایشی نداشته که این یک موفقیت محسوب می‌شود.

دادستان کرمانشاه با تاکید براینکه پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌های کرمانشاه بشدت رعایت می‌شود، افزود: همچنین برای تمام زندانیان تازه وارد قرنطینه اعمال می‌شود.

وی عنوان کرد: تاکنون جمعا حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر از زندانیان کرمانشاه به کرونا مبتلا شده اند که آنهم زندانیان تازه وارد بوده اند که قبل از ورود به زندان قرنطینه شده اند و پس از بهبودی به زندان ورود کرده اند. همچنین هیچ گونه مرگ و میر ناشی از ابتلاء به کرونا هم در زندان‌های استان نداشته ایم.

وی با بیان اینکه به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزان تردد زندانیان به شعب دادسرا هم کاهش پیدا کرده، اعلام کرد: باتوجه به اینکه دادرسی الکترونیکی در تمام استان راه اندازی شده، بنابراین در همه شعبات قضات می‌توانند بصورت مستقیم و به شکل الکترونیک با زندان‌ها ارتباط برقرار کنند و سولات خود را از زندانی بپرسند و زندانی هم دفاع خود را انجام دهد.

دادستان کرمانشاه عنوان کرد: این مسئله در راستای حفظ سلامت بیشتر زندانیان و کاهش تردد آن‌ها به زندان‌ها صورت گرفته که اقدام موفقیت آمیزی است.

انتهای پیام/