اعتقاد به شایسته‌سالاری باید در دولت آیت الله رئیسی موج بزند/ لزوم بازرسی درونی در دولت سیزدهم
اعتقاد به شایسته‌سالاری باید در دولت آیت الله رئیسی موج بزند/ لزوم بازرسی درونی در دولت سیزدهم

صدیف بدری نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ درباره ویژگی‌های شخصیتی و کاری کابینه آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: همانطور که آیت‌الله رئیسی اعلام کرده، اعضای کابینه‌اش افرادی متخصص و متعهد و فسادستیز و دارای روحیه جهادی و مردمدار خواهند بود. وی افزود: دولتمردان کابینه آیت‌الله رئیسی ضمن داشتن […]

صدیف بدری نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ درباره ویژگی‌های شخصیتی و کاری کابینه آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: همانطور که آیت‌الله رئیسی اعلام کرده، اعضای کابینه‌اش افرادی متخصص و متعهد و فسادستیز و دارای روحیه جهادی و مردمدار خواهند بود.

وی افزود: دولتمردان کابینه آیت‌الله رئیسی ضمن داشتن تخصص و تجربه، باید پاکدست و فسادستیز باشند و از درد و مشکلات مردم مطلع باشند، چرا که وقتی مشکلات مردم را بشناسند، راه‌حل آن هم مشخص خواهد شد. 

نائب رئیس کمیسیون عمران تصریح کرد: وقتی یک وزیر در جمع مردم حضور پیدا می‌کند، نباید با مردم عادی تفاوتی داشته باشد و نمی‌پذیریم که با ماشین آن‌چنانی و رفتار و منش غیرمردمی بین مردم حضور پیدا کند. 

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: بارز بودن فسادستیزی کابینه آیت‌الله رئیسی در مقایسه با کابینه دولت‌های قبلی باید کاملاً مشخص باشد و این فسادستیزی باید حاکم بر عملکرد مجموعه باشد؛ در بازرسی درونی و کنترل درونی دولت باید دولت سیزدهم اقدامات لازم را انجام دهد و اگر این کنترل و مبارزه با فساد عملیاتی شود، حجم فسادهای بیرون دولت به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. 

وی کفت: انتصاب مدیران میانی در دولت آیت‌الله رئیسی باید براساس یک ویژگی‌های خاص و راهبردی که در دولت آیت‌الله رئیسی بارز است تعیین شود. 

بدری گفت: شایسته‌سالاری، امیدآفرینی و استفاده از جوانان از دیگر اولویت‌هایی است که در دولت آیت‌الله رئیسی باید دنبال شود. 

وی افزود: مطمئن هستم که درصد قابل‌توجهی از جوانان در دولت آیت‌الله رئیسی حضور پیدا خواهند کرد. البته وزیران دولت هم بایستی به جوانان در مدیریت‌های میانی میدان دهند و نخبگان هم راهکارهای بسیار خوبی برای برون‌رفت از مشکلات دارند.

بدری افزود: هر موقع به جوانان اعتماد کردیم، خیلی سریع توانستیم از مشکلات عبور کنیم که نمونه آن تولید واکسن داخلی توسط دانشمندانی است که میانگین سنی آنها زیر سی سال است. 

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: ما در دولت آینده مدیران میدانی و جهادی نیاز داریم که برای رفع مشکلات، آرام و قرار نداشته و برای خدمت به مردم، خود را به آب و آتش بزنند و نمی‌پذیریم که مدیر دولت انقلابی فردی رفاه‌طلب باشد، چرا که باید خیلی سریع نظام مدیریتی کشور اصلاح شده و ساختار مدیریتی برای رفع مشکلات تغییر پیدا کند، به همین دلیل نیازمند مدیر جهادی هستیم. 

بدری گفت: اولویت‌دهی به مدیران شایسته و اعتقاد به شایسته‌سالاری از دیگر موضوعاتی است که بایستی به آن توجه کنیم و در مجموع در دولت آتی، تنبلی جایی ندارد. 

انتهای پیام/