اعتبارات بودجه آذربایجان شرقی پایینی است/ ورود فاضلاب صنعتی ارمنستان به ارس فاجعه زیست محیطی است
اعتبارات بودجه آذربایجان شرقی پایینی است/ ورود فاضلاب صنعتی ارمنستان به ارس فاجعه زیست محیطی است
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با بیان این‌که آذربایجان شرقی بین سایر استان های کشور دارای اعتبارات پایینی در بودجه کشور است، افزود: انتظار داریم با عنایت رییس جمهور، در اعتبارات استان بازنگری شده و اعتباراتی که شایسته جایگاه و موقعیت استان است برای سال آتی تدوین شود.

قلی الله‌قلی‌زاده در جلسه شورای اداری استان در حضور رییس جمهور، با بیان این که تاکنون پنج هزار میلیارد تومان برای سدهای خداآفرین و قیز قلعه‌سی هزینه شده است، گفت: این پروژه‌های مرزی پیشرفت فیزیکی حدود ۹۷ دارند که به خاطر ۲۵۰ میلیارد تومان خوابیده‌اند؛ متوقف ماندن عملیات عمرانی این پروژه‌ها در قبال هزینه‌هایی که شده، ظلم بزرگی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به این که آزادراه تبریز-بازرگان به خاطر مسیر اتصال شرق و غرب از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: چندین سال است که این جاده در دست احداث بوده، از این رو خواستار دستور سریع و موکد رییس جمهور در این رابطه هستیم تا عملیات اجرایی این مسیر آغاز شود.

نماینده مردم کلیبر در مجلس با بیان این‌ که آزادراه تبریز-باکو نیز توجیه اقتصادی بسیاری داشته از این رو خواستاریم دستور عملیات عمرانی این جاده صادر شود تا شاهد بهره‌مندی از مسیر با ارزش باشیم، گفت: جاده میانه- بستان آباد- تبریز هم نیازمند ساماندهی بوده و تنها راهکار نیز تبدیل جاده اصلی به بزرگراه است.

وی با تاکید بر این که اصلاح بزرگراه هشترود به مراغه نیز از دیگر تاکیدات ماست تا مسیر کوتاه‌تر شده و هزینه‌ها کاهش یابد، افزود: اتصال آذربایجان شرقی به شبکه جهانی از مسیر جلفا به آذربایجان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و نیازمند توجه است‌. این اتصال، باعث توسعه استان و همچنین کشور خواهد شد.

الله‌قلی‌زاده در خاتمه تاکید کرد: متاسفانه به خاطر بی‌مسئولیتی ارمنستان، فاضلاب و پساب صنعتی این کشور به رود ارس سرازیر شده و محیط زیست را به شدت تحت تاثیر قرار داده است؛ در آینده نزدیک شاهد فاجعه زیستی و انسانی در این رابطه خواهیم بود، از این رو خواستاریم دستور سریع و جدی در این رابطه داده شود.