اظهارات سخیف جیره خواران رژیم صهیونیستی تاثیری در همدلی شیعیان ایران و جمهوری آذربایجان ندارد
اظهارات سخیف جیره خواران رژیم صهیونیستی تاثیری در همدلی شیعیان ایران و جمهوری آذربایجان ندارد
امام جمعه تبریز گفت: امام حسین علیه السلام و عاشورا و اربعین بزرگترین حلقه های پیوند دهنده مردم ایران و جمهوری آذربایجان هستند و اظهارات سخیف جیره خواران رژیم صهیونیستی تاثیری در اتحاد و همدلی شیعیان ایران و جمهوری آذربایجان ندارد.

به گزارش قلم پرس، حجت الاسلام و المسملیمن سیدمحمدعلی آل‌هاشم در برنامه پیام جمعه اظهار داشت: مقصر سرگردانی زائران اربعین حسینی در تبریز هر مسئول یا نهادی است اعم از فرودگاه، شرکت های هواپیمایی یا ستاد بازسازی عتبات عالیات تذکر جدی میدهم هماهنگی های لازم را داشته باشند هیچ کس حق ندارد زائر اباعبدالله الحسین را به سردرگمی بیاندازد یا برخورد نامحترمانه داشته باشد.

وی افزود: امام حسین علیه السلام و عاشورا و اربعین بزرگترین حلقه های پیوند دهنده مردم ایران و جمهوری آذربایجان هستند و اظهارات سخیف جیره خواران رژیم صهیونیستی تاثیری در اتحاد و همدلی شیعیان ایران و جمهوری آذربایجان ندارد.

امام جمعه تبریز گفت: ایران اسلامی همیشه در تمام سطوح از رهبر معظم انقلاب تا دولت و مردم از استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اذربایجان حمایت کرده است اما برخی این واقعیت را ندیده یا نمی خواهند ببینند.

وی ادامه داد: ما در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی کنیم ولی اجازه توطئه علیه خودمان را هم به مزدوران رژیم صهیونیستی در منطقه نخواهیم داد.

آل هاشم اضافه کرد: به مقامات جمهوری آذربایجان هم تاکید می‌کنم که رژیم صهیونیستی در پی ایجاد فتنه و نا امنی در منطقه و به ویژه در کشورهای اسلامی است چراکه حیات این رژیم جعلی در فتنه و جنگ میان امت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: ممانعت از اجرای سند استعماری ۲۰۳۰ و توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از سوی رئیس جمهور محترم اقدامی انقلابی بود و جای تشکر دارد.

وی گفت: حفظ سلامت دانش‌آموزان و معلمان ، عدالت در تأمین فرصت‌های آموزش ، اقناع افکار عمومی نسبت به تقدم آموزش حضوری به غیرحضوری و بازگشایی اقتضایی و تدریجی برای حضوری شدن مدارس لازم است.

آل هاشم افزود: معلمین گرامی و دلسوز؛ از نظر تربیـت صـحیح دانـش آمـوزان، دقت بسیاری داشته باشید. در بحث معنویت بچه ها اهمیت فراوانی قائل شوید.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: یکى از اضلاع سیاست راهبردى آمریکا بر علیه ایران منطقه گرایى تهاجمى از راه ائتلاف‌سازى با مرتجعان منطقه و ائتلاف‌سوزى بین ایران و هم‌پیمانان او بود که عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای شکست بزرگ و راهبردى براى آمریکا و رژیم صهیونیستى و فصلى نوین در تکمیل ائتلاف‌سازى ایران است.

وی گفت: عاشورا مکتب حریت الهی انسان و مکتب استقامت در برابر گفتمان های ظلم پذیری است که زمینه را برای جولان باطل و سرکوب حقیقت فراهم می کنند.

آل هاشم ادامه داد: شاگردان مکتب عاشورا باید استقامت در حق پذیری و باطل ستیزی را نصب العین خود قرار داده و در هیچ شرایطی برای تقویت باطل ؛ حقیقت را قربانی نکنند.