اصلاح اساسنامه صندوق کارآفرینی امید/ رشد اقتصادی در صورت ادامه تحریم ها هم محقق می شود
اصلاح اساسنامه صندوق کارآفرینی امید/ رشد اقتصادی در صورت ادامه تحریم ها هم محقق می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اصلاح اساسنامه صندوق کارآفرینی امید گفت: استان‎ها باید برای بهره گیری از منابع این صندوق برنامه داشته باشند و هماهنگی های لازم را با بانک ها انجام دهند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، سید مسعود میرکاظمی ظهر امروز در نشستی صمیمی با مدیران سازمان، اظهار کرد: […]



رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اصلاح اساسنامه صندوق کارآفرینی امید گفت: استان‎ها باید برای بهره گیری از منابع این صندوق برنامه داشته باشند و هماهنگی های لازم را با بانک ها انجام دهند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، سید مسعود میرکاظمی ظهر امروز در نشستی صمیمی با مدیران سازمان، اظهار کرد: تلاش ما این است به استان ها بیشتر بپردازیم و اختیارات آنها را افزایش دهیم تا فعال تر شوند و نظارت بر امور دقیق تر شده و کیفیت کارها افزایش یابد.

معاون رییس جمهور افزود: با افزایش اختیارات استان ها و تامین منابع مقامات استانی باید در قبال بهبود شاخص های کلان استان پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: ما نگاه بودجه‌ای به استان‌ها نداریم؛ بودجه باید پشتیبانی کننده برنامه باشد؛ برنامه هم مشکلات را برطرف کند و شاخص های کلان کشور را بهبود بخشد.

میرکاظمی با بیان اینکه در ۸ سال گذشته میزان نقدینگی هشت برابر شد،گفت: با وجود این رشد نقدینگی شاهد رشد اقتصادی نزدیک به صفر و تورم ۵۰ درصدی بودیم.

وی اضافه کرد: متوسط سطح درآمدها در کشور پایین است و سطح درآمد آذربایجان شرقی هم از این قاعده مستثنی نیست، اما با توجه به ظرفیت های اقتصادی بالای این استان این روند حتما اصلاح خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در ۱۰ سال گذشته که رشد اقتصادی کشور نزدیک به صفر بوده، مصرف انرژی بسیار بالا رفته و در بخش گاز از ۱۴۰ میلیارد متر مکعب به ۲۴۰ میلیارد متر مکعب رسیده است؛ در حالی که رشد انرژی باید متناسب با رشد اقتصادی باشد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: حتما باید مدیریت مصرف اتفاق افتد و شاخص های کلان کشور بهبود یابد که اگر بهبود نمی یابد باید گره کار را پیدا و رفع کنیم.

میرکاظمی تصریح کرد: لازم است روی این مسائلی مانند سطح درآمد، نرخ رشد سرمایه گذاری و بهره وری پایین که منجر به ایجاد ارزش افزوده نمی شود، حساس باشیم و آنها را حل کنیم.

وی افزود: باید در روندهای گذشته تغییرات اساسی صورت گیرد و برخی از مواردی که مورد غفلت و در حاشیه بودند در متن قرار گیرند و حواشی بی اهمیت که در متن قرار گرفته اند، حذف شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ما منابع زیادی داریم که باید بهره ور شوند و کشور فقیری نیستیم که معطل تصمیمات اتحادیه اروپا و آمریکا بمانیم؛ همانطور که آنها معطل ما نیستند!

میرکاظمی تاکید کرد: با وجود تحریم ها به دنبال تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی هستیم و باید با کمترین منابع بیشترین اثربخشی را داشته باشیم.

این مسوول با بیان اینکه اساسنامه صندوق کارآفرینی امید در حال اصلاح است و در نوبت تصویب دولت قرار دارد، ابراز داشت: استان‎ها برای بهره گیری از منابع این صندوق در جهت تحقق برنامه های منجر به رشد با همکاری بانک ها اقدام کنند.

در این نشست رئیس، معاونان و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی به ارائه گزارش فعالیت ها و بیان دغدغه ها و مسائل موجود پرداختند.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶