استفاده از بورس برای تامین هزینه‌های مترو
استفاده از بورس برای تامین هزینه‌های مترو
شهردار تبریز بر اشتراک گذاری تجربیات موفق بین کلانشهرها تاکید کرده و گفت: باید توافقی بین کلانشهرها وجود داشته باشد تا در حوادث مربوط به مترو به صورت تکلیف‌مدارانه برخورد کنند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار پیش از ظهر امروز در نشست اعضای اتحادیه قطار شهری‌های کشور و حمل و نقل و ترافیک به میزبانی شهرداری تبریز اظهار کرد: موضوع ترافیک، هوای پاک و بحث‌هایی که در انرژی اهمیت پیدا کرده بر کسی پوشیده نیست و اکثر کشورها به این سمت حرکت کرده اند و در این راستا یکی از محورهایی که در حوزه انرژی، هوای پاک و ترافیک، می‌تواند کمک کند، مترو است.

وی افزود: مترو، از پرهزینه ترین بخش‌های مدیریت شهری است ولی با این حال نتیجه اقدامات شهرداری‌ها در پروژه‌های قطار شهری در سطح جامعه و افکار عمومی چندان پررنگ نیست.

هوشیار گفت: متأسفانه پروژه‌های مترو در اکثر کشورها به دلیل هزینه‌بر بودن در زمان و موعد مشخص به بهره برداری نرسیده است.

شهردار تبریز عنوان کرد: دولت می‌تواند از توان شهرداری ها برای ارائه خدمات خود به مردم بهره مند شود و از یک سو، آمادگی خود را برای پوشش ارائه خدمات اعلام کرده است.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات اساسی خطوط مترو، بحث تأمین مالی است که معتقدم روش های جدید و قابل وصول تر تأمین مالی وجود دارد چراکه الگوهای مالی مناسبی در صندوق ها ایجاد شده و اگر ظرفیت های بورس با حمایت دولت و بسترسازی بانک مرکزی انجام گیرد، می‌توان مدل های جدید را در قالب همین پیشنهاد به دولت ارائه کرد.

هوشیار با تأکید بر ایجاد اشتراک بین کلانشهرها افزود: در مواقع بحران، باید توافق بین کلانشهرها بخصوص  کلانشهرهایی که در حوزه قطار شهری فعال هستند منعقد شود تا شهرها در مواقع بحران تکلیف مدارانه برخورد کنند.

شهردار تبریز اظهار کرد: در صورت توافق در حوزه حمل و نقل بخصوص قطار شهری، در مواقع وجود بحران، تکالیف سایر شهرها در رابطه با حادثه به وجود آمده می‌تواند مشخص شود تا در این حوزه ورود کنند.

انتهای پیام/