استاندار آذربایجان شرقی: بازسازی مناطق زلزله‌زده نیازمند تقسیم کار ملی است
استاندار آذربایجان شرقی: بازسازی مناطق زلزله‌زده نیازمند تقسیم کار ملی است
جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به منظور بررسی و پیگیری آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های میانه و سراب و روند کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان، شنبه شب به ریاست استاندار آذربایجان شرقی و با حضور رؤسای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان امداد و نجات هلال احمر و مسئولان دستگاه‌های استانی تشکیل شد.

استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با قدردانی از همکاری و همدلی همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول که از همان ساعات اول در محل‌های وقوع حادثه حضور یافتند، گفت: خوشبختانه مواجهه با پیامدهای زلزله تا این لحظه به خوبی مدیریت شده است و مشکل خاصی در این خصوص نداریم.

دکتر محمدرضا پورمحمدی با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در اثر این حادثه، اظهار داشت: جان باختن حتی یک نفر هم تاسف‌بار است؛ اما به لطف الهی، تلفات این حادثه در مقایسه با شدت آن بسیار کم بود و با همدلی و جدیت گروه‌های امدادی، هیچ‌کس در زیر آوار نماند.

وی افزود: مسئولان کشور نیز از همان ساعات اول در تماس‌های تلفنی با بنده، با آسیب‌دیدگان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به حل مشکلات آنان اعلام کردند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تخریب یا آسیب‌دیدگی ۲۳۰۰ واحد مسکونی در اثر این زلزله، گفت: بازسازی این واحدها با توجه به امکانات مورد نیاز و مهلت زمانی، نیازمند یک تقسیم کار ملی است.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های استانی باید امکانات خود را برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان اختصاص دهند، افزود: استان‌های معین هم برای اعزام ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز اعلام آمادگی کرده‌اند و در صورت نیاز از امکانات بخش خصوصی نیز استفاده خواهیم کرد.

پورمحمدی بر مدیریت توزیع اقلام امدادی نظیر چادر در بین زلزله‌زدگان تأکید کرد و گفت: مدیریت عملیات کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان برعهده فرمانداران و بخشداران است و امکانات باید بر اساس اولویت‌ها توزیع شود.