اخلاق و تلاش مداوم و همت و پشتکار، یکی از پایه های اساسی توسعه است
اخلاق و تلاش مداوم و همت و پشتکار، یکی از پایه های اساسی توسعه است

مراسم گرامی داشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید با حضور رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، مدرسان، دانشجویان و تعدادی از مسئولان مراکز آموزش علمی-کاربردی روز شنبه مورخ ۱/۷/۹۶ در تالار اجتماعات مرکز علمی- کاربردی سازمان مدیریت صنعتی تبربز برگزار گردید. به گزارش قلم پرس، فرزان قالیچی، در سخنانی با گرامیداشت یاد […]

مراسم گرامی داشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید با حضور رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، مدرسان، دانشجویان و تعدادی از مسئولان مراکز آموزش علمی-کاربردی روز شنبه مورخ ۱/۷/۹۶ در تالار اجتماعات مرکز علمی- کاربردی سازمان مدیریت صنعتی تبربز برگزار گردید.
به گزارش قلم پرس، فرزان قالیچی، در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کربلا و ۸ سال دفاع مقدس، از نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظامی برحق یاد کرد که به زعامت و رهبری حضرت امام شکل گرفت و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای مردم ما به ارمغان آورد.
رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان آذربایجان شرقی، افزود : امروز با پشت سر گذاشتن دوران ۸ سال دفاع مقدس و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی دوران سازندگی ، عمران و آبادانی کشورمان از سالها پیش آغاز شده و ان شاءلله تا توسعه تمام زیر ساخت های کشور با ایمان و علم مردم ما ادامه خواهد یافت. وی از دانشجویان خواست که با پیمودن پله های ترقی علم ودانش توام با تهذیب و تزکیه برای توسعه ایران اسلامی تمام همت و تلاش خود را بکار گیرند.
وی به علل توسعه یافتگی کشورهای پیشرفته اشاره کرد و گفت: اخلاق و تلاش مداوم و همت و پشتکار، یکی از پایه های اساسی توسعه است. وی افزود: عمل به قانون و مقررات، عشق به کار و تحمل سختی ها و میل به ارائه کارهای برتر و فوق العاده، مسئولیت پذیری همه و همه در توسعه یافتگی کشورهای پیشرفته همواره مطمع نظر بوده است. وی گفت: از دیگر عوامل توسعه یافتگی سخت کوشی و ابتکار، خلاقیت، نوآوری و کار آفرینی محسوب میشود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی به حمایت از فعالیت شرکت های دانش بنیان در دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان اشاره کرد و گفت: این دانشگاه از دانشجویان خلاق و کار آفرین حمایت میکند و بدنبال تربیت نیروهای مولد وکارآفرین است که پس از دانش آموختگی وارد بازار کار شوند و رفاه عمومی در جامعه ما گسترش یابد.
به گفته ی دکتر قالیچی در حال حاضر ۱۳ هزار نفر دانشجو در ۳۳ واحد علمی- کاربردی آذربایجان شرقی مشغول تحصیل هستند و هم اکنون هزار و هفتصد نفر از بهترین دانش آموختگان دانشگاه های کشور که مدرک ارشد و دکترا دارند و دارای مهارت و تجربه تدریس هستند در این دانشگاه به عنوان مدرس و استاد به کار گرفته شده اند. وی از مرکز آموزش علمی – کاربردی سازمان مدیریت صنعتی تبریز به عنوان یکی از مراکز برتر علمی و آموزشی یاد کرد و افزود نظم کاری و برنامه ریزی علمی و مدون و به کارگیری آخرین اسلوب های علمی در آن نمایان هست. دکتر قالیچی افزود دانشگاه علمی-کاربردی آذربایجان شرقی از دانشجویان خلاق، نو آور و کار آفرین حمایت میکند و تسهیلات ویژه ای را برای ادامه تحصیل این دانشجویان فراهم کرده است.
در ابتدای این مراسم محمد حسن خیر آور رئیس مرکز علمی-کاربردی مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی نیز در سخنانی اعلام کرد که سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی و همچنین مرکز علمی-کاربردی وابسته به آن در جذب و آموزش دانشجو و نیروی انسانی ماهر در شمال غرب کشور پیشتاز است و اساتید ممتاز آن در توسعه آموزشهای مهارتی تلاش میکنند و در کنار آموزشهای علمی و تئوری آموزشهای عملی را نیز به دانشجویان یاد میدهند و ما معتقدیم تنها زمانی که علم در عمل تجلی یابد آثار آن به نفع جامعه خواهد بود .
در ادامه این مراسم پس از سخنان چند استاد و دانشجو و برپایی مراسم سوگواری ایام محرم، گروه بین المللی تواشیح طاها نیز به اجرای برنامه پرداختند و در پایان مراسم از کتاب سرهنگ ستاد جانباز ، استاد حسین افتخاری با عنوان “آن سوی مرز” که بازگوکننده بخشی از حماسه آفرینی های رزمندگان ارتش در ۸ سال دفاع مقدس است توسط دکتر قالیچی رئیس دانشگاه رونمایی شد.