احیای جشنواره ملی خوشنویسی غدیر زمینه‌ساز گسترش آموزه‌های علوی است
احیای جشنواره ملی خوشنویسی غدیر زمینه‌ساز گسترش آموزه‌های علوی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: پس از وقفه‌ چند ساله، جشنواره خوشنویسی غدیر با گستره‌ ملی برگزار می‌شود و احیای دوباره آن زمینه‌ساز گسترش آموزه‌های علوی است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی صبح امروز در نشست شورای سیاستگذاری دهمین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر  اظهار داشت: جشنواره ملی خوشنویسی غدیر محل تجلی […]



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: پس از وقفه‌ چند ساله، جشنواره خوشنویسی غدیر با گستره‌ ملی برگزار می‌شود و احیای دوباره آن زمینه‌ساز گسترش آموزه‌های علوی است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی صبح امروز در نشست شورای سیاستگذاری دهمین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر  اظهار داشت: جشنواره ملی خوشنویسی غدیر محل تجلی مقوله ولایت در قالب خطوط بوده و فرصت مغتنمی است تا هنرمندان عرصه خوشنویسی جهت عرض ارادت به مولای متقیان حضرت علی (ع)  به تحریر آیات و روایات و اشعار با محوریت غدیر بپردازند.

وی با اشاره به پیشینه‌ی غنی و قوی آذربایجان و تبریز در حوزه هنر فاخر خوشنویسی، گفت: جریان هنر و ادب در حوزه غدیر در استان ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در این میان جشنواره خوشنویسی غدیر یک رویداد شایسته است که منجر به خلق آثاری ماندگار در حوزه غدیر می‌شود.

بلاغی این رویداد جریان‌ساز هنری را گامی در راستای نشر معارف اهل بیت‌(ع) برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم با همکاری مجموعه‌ی شهرداری تبریز همزمان با برگزاری این جشنواره، بیلبوردهای شهری محلی برای نمایش آثار جشنواره و بهره‌مندی عمومی مردم از آن باشد.

در این نشست اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره به تبیین روند اجرای جشنواره پرداختند و تصمیماتی مبنی بر برگزاری باشکوه جشنواره اتخاذ شد.

پایان پیام/