احداث خط ۲ متروی تبریز با فاینانس چینی/ سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای ۳ هتل‌ در تبریز می‌سازند
احداث خط ۲ متروی تبریز با فاینانس چینی/ سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای ۳ هتل‌ در تبریز می‌سازند
شهردار تبریز از آغاز پروژه‌های کلان سرمایه‌گذاری با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش قلم پرس، یعقوب هوشیار اظهار کرد: جذب سرمایه‌های ایرانیان مقیم خارج کشور و همچنین سرمایه‌گذاران خارجی در برنامه کاری است.

وی با اشاره به تامین مالی پروژه‌های کلان شهرداری تبریز افزود: ۴۲۰ میلیون یورو فاینانس خارجی از طریق کشور چین نهایی شده‌ که سال آینده این مبلغ جذب می‌شود.

هوشیار با اشاره به محل هزینه‌کرد فاینانس خارجی اعلام کرد: فاینانس خارجی متروی تبریز برای تسریع در احداث و توسعه خط ۲ قطار شهری تبریز به کار گرفته خواهد شد.

وی جذب سرمایه از کشورهای همسایه را یکی از راهکارهای تامین مالی پروژه‌های گردشگری در سال آینده دانست و در این رابطه خاطرنشان کرد: احداث پنج هتل جدید که سه مورد آن با مشارکت سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای انجام می‌شود، بخشی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز در سال آینده است.

شهردار تبریز تنظیم پلتفرم حقوقی توسط اتاق ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی را راهکار حل مشکلات حقوقی پروژه‌های سرمایه‌گذاری دانست و تاکید کرد: تکالیف سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر تعریف نشده و با تنظیم پلتفرم حقوقی بسیاری از ضعف‌های ما در این حوزه رفع می ‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای ارتباطات اتاق ایران در مراودات بین‌المللی یادآور شد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای مشارکت در جذب سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده است و می ‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

هوشیار تاکید کرد: نگاه شهرداری تبریز در حوزه سرمایه‌گذاری صرفا مدیریت شهری نیست و تمام بخش‌ها از جمله اتاق استان را نیز درگیر این موضوع کرده‌ایم.