اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق کم‌برخوردار
اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق کم‌برخوردار
شهردار منطقه ۱ تبریز گفت: با بهره‌برداری از پل اتصال عینالی به اتوبان پاسداران، شاهد کاهش ترافیک در پل ایده‌لو و تسهیل و روان‌سازی ترافیک در منطقه خواهیم بود.

به گزارش قلم پرس به نقل از شهریار، اکبر پورخردمند ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از پل اتصال عینالی به اتوبان پاسداران اظهار داشت: پروژه های منطقه ۱ عموما متمرکز در مناطق کم برخوردار است که ۸۶ درصد جمعیت منطقه یک را تشکیل می‌دهند.

او افزود: ۳پروژه مهم در اتوبان پاسداران داشتیم که یکی امروز افتتاح شد و پروژه دیگر نیز در آینده نزدیک افتتاح می‌شود و سومین پروژه نیز رمپ یوسف آیاد به پاسداران است که در عرض چهارماه تملک‌ها انجام شده و در مراحل پایانی قرار دارد و با این حساب بهانه‌آی برای تسریع در اجرای پروژه‌ها نداریم.

شهردار منطقه ۱ تبریز با اشاره به مشخصات پروژه عینالی اعلام کرد: پل اتصال عینالی به اتوبان پاسداران به عرض ۵.۵ و طول ۱۹۰ متر  که  ۵۶۰۰ متر خاکبرداری شده و ۷۶ تن نیز آرماتوربندی انجام گرفته است.

او افزود: ۵۳۰ تن آسفالت، ۱۲۰۰ متر مکعب دیوار سنگی، ۵۰۰ متر پیاده‌روسازی، ۱۷ چراغ نیز در تمکیل این پروژه مورد استفاده قرار گرفته است که در کل ۱۵.۵ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه هزینه شده است.

پورخردمند، شاخص پل عینالی را  عدم تعطیلی اتوبان پاسداران عنوان کرده و اضافه کرد: این پروژه در پنج و نیم ماه و در دورانی که هوا برودت داشت، تکمیل شده است  و شاخصه مهم آن عدم تعطیلی اتوبان پاسداران به خاطر این پروژه است.

او  با اشاره به مهمترین پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه که در دست اجرا هستند عنوان کرد: عملیات ترانشه های اتوبان پاسداران با اعتبار ۱۳میلیارد، به‌سازی پل‌ها با اعتبار ۴میلیارد، پارک حسن کوچه سی با اعتبار ۱.۶ میلیارد تومان، پارک تل محله‌ی تل امیر، پل عابرپیاده احمدآباد، سیلاب قوشخانه، خیابان مناف‌زاده و مسیرگشایی ملازینال که جدول‌گذاری آن فروردین آغاز و اواخر آن به اتمام می‌رسد، پروژه‌‌های مهم شهرداری منطقه ۱ شهرداری تبریز است.

شهردار منطقه ۱ تبریز با اشاره به بحث طراحی پل عینالی خاطرنشان کرد: منطقه موظف است بر اساس طراحی معاونت عمرانی پروژه‌های عمرانی را مو به مو و بر اساس دقت و کیفیت اجرا کند.

او افزود: عملکرد پل عینالی این است که گردشگران عینالی را به شرق تبریز هدایت می‌کند.