اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا؛ (اسناد ذمه و اسناد وثیقه)
اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا؛ (اسناد ذمه و اسناد وثیقه)

خبرگزاری میزان – کتاب، اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا؛ (اسناد ذمه و اسناد وثیقه) در سال ۱۴۰۰ به قلم ثریا افروغ، معاون مدیر کل دفتر نظارت بر اجرای اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ۲۴۰ صفحه در قطع وزیری و جلد شومیز به رشته تحریر در آمده و هم چنین توسط انتشارات خرسندی […]

خبرگزاری میزان – کتاب، اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا؛ (اسناد ذمه و اسناد وثیقه) در سال ۱۴۰۰ به قلم ثریا افروغ، معاون مدیر کل دفتر نظارت بر اجرای اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ۲۴۰ صفحه در قطع وزیری و جلد شومیز به رشته تحریر در آمده و هم چنین توسط انتشارات خرسندی و در رده کتاب‌های حقوقی به چاپ رسیده است.

با توجه به اهمیت و نقش ویژه ادارات اجرای ثبت در قضازدایی وکاهش ورودی پرونده درمحاکم و تسریع در وصول مطالبات بستانکاران و الزام متعهدین به انجام تعهدات مندرج در اسناد رسمی ولازم الاجرا آگاهی و تسلط کارکنان ادارات اجرا به مقررات موضوعه و جاری مرتبط ضروری می‌باشد. بر این اساس این کتاب که حاوی کلیه قوانین ومقررات اجرایی در خصوص روند عملیات اجرای اسناد ذمه‌ای ووثیقه‌ای است توسط نویسنده تهیه شد.

بر اساس این گزارش، کتاب در سه بخش، ۱) کلیات ۲) عملیات اجرایی و مقدمات آن و ۳) شکایت از دستور اجرا و عملیات اجرائی و توقیف عملیات اجرائی منتشر شده است.

بخش اول این کتاب به کلیات اختصاص داده شده است و این بخش در دو فصل مورد بررسی قرار گرفته که در فصل اول به تعریف سند پرداخته و انواع سند و ویژگی‌های سند رسمی را بیان می‌نماید و از آنجا که اسناد از حیث لازم الاجرا بودن به اسناد رسمی لازم الاجرا و اسناد عادی در حکم اسناد رسمی لازم الاجرا تقسیم می‌گردد و در فصل دوم به شرح هریک از این دو تقسیم اختصاص داده شده است.

گفتنی است: باتوجه به اینکه این کتاب توسط نویسنده‌ای به رشته تحریر درآمده است که خود سال‌ها از نزدیک با موضوعات مختلف اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا برخورد داشته است می‌تواند مورد استفاده برای عموم دست اندرکاران امور اجرای ثبت اسناد و املاک در کل کشور، وکلا، سردفتران اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، کارشناسان حقوقی بانک‌ها و دانش آموختگان رشته حقوق قرار گیرد.

انتهای پیام/