اتمام عملیات عمرانی و اجرایی ایستگاه گازران مترو تبریز و آغاز مسافرگیری
اتمام عملیات عمرانی و اجرایی ایستگاه گازران مترو تبریز و آغاز مسافرگیری

اتمام عملیات عمرانی و اجرایی ایستگاه گازران مترو تبریز و آغاز مسافرگیری سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز از اتمام پروژه ایستگاه ۱۴ (گازران) خط ۱ متروی تبریز مطابق با روزشمار اعلامی خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب وحیدکیا عصر امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت […]


اتمام عملیات عمرانی و اجرایی ایستگاه گازران مترو تبریز و آغاز مسافرگیری


سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز از اتمام پروژه ایستگاه ۱۴ (گازران) خط ۱ متروی تبریز مطابق با روزشمار اعلامی خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب وحیدکیا عصر امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت ایستگاه گازران خط یک متروی تبریز اظهار کرد: عملیات عمرانی پروژه ایستگاه ۱۴ خط ۱ متروی تبریز در موعد مقرر به پایان رسید و خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی دست اندرکاران شاهد اتمام این پروژه و آغاز مسافرگیری در آن هستیم.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی با بیان اینکه صداقت و شفافیت در انجام پروژه‌ها و اطلاع‌رسانی صحیح به شهروندان مورد تاکید شهردار تبریز است، گفت: نصب روزشمار در پروژه ها بهترین راهکار برای تسریع روند اجرای پروژه های عمرانی است.

وی ادامه داد: بر این اساس امروز دومین وعده ناوگان حمل‌ونقل شهری مبنی بر اتمام پروژه ایستگاه گازران با تلاش‌های مجموعه سازمان، پیمانکاران، مشاوران، تکنسین‌ها و کارگران عملی شد.

وحیدکیا یادآور شد: پیش‌تر ایستگاه لاله مطابق روز شمار و حتی چهار روز زودتر از موعد مقرر پایان یافته بود. ایستگاه گازران با زیربنای ۱۳ هزار متر مربع و با دسترسی شمالی و جنوبی به اتمام رسیده است.

وی، از هزینه‌کرد بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در این ایستگاه خبر داد و افزود: هزینه های کل ایستگاه با احتساب پله‌برقی ها، آسانسورها، سیستم LPS، RS و دیگر تجهیزات به کار رفته بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان است.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، گفت: این ایستگاه در عمق ۲۵ متری از سطح خیابان و به علت بالا بودن سطح آبهای زیر زمینی و مجاورت با ساختمان های قدیمی با کار مهندسی دقیق و تخصصی اجرا شده است.

وحیدکیا، از بکارگیری پنج هزار تن میلگرد در این پروژه خبر داد و افزود: در این ایستگاه ۱۲ کیلومتر سازه نگهبان به صورت شمع مسلح و پلاستیک برای آب‌بندی اجرا شده است.

وی میزان بتن ریزی در ایستگاه ۱۴ خط یک متروی تبریز را بیش از ۴۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و گفت: بالغ بر ۲۸ هزار متر مربع قالب بندی سازه، ۷۲ هزار متر مکعب خاک برداری، پنج هزار متر مربع سنگ‌کاری و سه هزار و ۳۰۰ متر مربع کاشی‌کاری در این پروژه انجام شده است.

وحیدکیا خاطرنشان کرد: این ایستگاه با سکوی جزیره‌ای با بهره گیری از توان معماران متخصص به صورت معماری ایرانی طراحی و اجرا شده است.

پایان پیام/