ابجااد فرصت طلایی در کشور برای سرمایه‌گذاران خارجی
ابجااد فرصت طلایی در کشور برای سرمایه‌گذاران خارجی

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر همکاری‌های مشترک شرکت‌های بزرگ چینی و ایرانی در طول سالیان متمادی اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود در استان آذربایجان شرقی این استان پذیرای سرمایه‌گذاران بزرگ چینی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سرمایه‌گذاری و بخصوص فناوری است.  علی جهانگیری در دیدار با هیأت اقتصادی و سرمایه‌گذاری چین، […]

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر همکاری‌های مشترک شرکت‌های بزرگ چینی و ایرانی در طول سالیان متمادی اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود در استان آذربایجان شرقی این استان پذیرای سرمایه‌گذاران بزرگ چینی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سرمایه‌گذاری و بخصوص فناوری است.

 علی جهانگیری در دیدار با هیأت اقتصادی و سرمایه‌گذاری چین، با اشاره به وجود مراکز دانشگاهی و دانش‌آموختگان دانشگاهی در رشته‌های مختلف فنی و تخصصی در آذربایجان شرقی اظهار کرد: فرصت طلایی در کشور ما برای سرمایه‌گذاران خارجی ایجادشده است و ما این اطمینان را به شما می‌دهیم که امروز بهترین زمان برای حضور شرکت‌های خارجی در ایران است.

وی خاطرنشان کرد: وجود زیرساخت‌های حمل‌ونقل در بخش‌های هوایی، ریلی و زمینی دیگر مزیت خاص این استان که می‌تواند در جذب سرمایه‌گذار بسیار مهم باشد.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت شرکت‌های مختلف چینی درسطح استان گفت: در حال حاضر ارتباطات خوبی بین سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و صنعتی تبریزی و چینی ایجادشده است اما به نظر می‌رسد باوجود قابلیت‌های فوق این میزان همکاری کافی نیست و ما باید این همکاری‌ها را به شکل قابل‌توجهی افزایش دهیم.

وی از منطقه تجاری ارس به‌عنوان یک قابلیت برجسته در استان نام برد و گفت: سرمایه‌گذاران خارجی در صورت حضور در این منطقه از انواع مختلف مشوق ها  و تسهیلات ویژه برخوردار می شوند.

جهانگیری ضمن دعوت از فناوران چینی برای حضور در ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی RINOTEX2018  گفت: فناوران، متخصصان و سرمایه گذارن چینی می‌توانند ضمن حضور در این نمایشگاه با آخرین دستاوردهای فناورانه کشور آشنا شوند و به‌صورت رو درو با متخصصین ایرانی به تبادل اطلاعات بپردازند.

اعضای هیأت اقتصادی و سرمایه‌گذاری چین نیز در این دیدار بر افزایش همکاری‌های مشترک تأکید کردند.