آمار مصدومان تصادفات رانندگی در آذربایجان‌شرقی سه درصد کاهش یافت
آمار مصدومان تصادفات رانندگی در آذربایجان‌شرقی سه درصد کاهش یافت

به گزارش قلم پرس، سرهنگ یونس منفرد، روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: در این مدت ۶ هزار و ۱۲۱ نفر در استان در اثر تصادفات درون‌شهری مصدوم و متحمل جراحت‌های جسمی شده‌اند. وی با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی آمار تصادفات خسارتی در این مدت در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال […]

به گزارش قلم پرس، سرهنگ یونس منفرد، روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: در این مدت ۶ هزار و ۱۲۱ نفر در استان در اثر تصادفات درون‌شهری مصدوم و متحمل جراحت‌های جسمی شده‌اند.

وی با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی آمار تصادفات خسارتی در این مدت در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: علت اصلی بروز تصادفات در این استان عدم توجه به جلو،  تخطی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت حق تقدم از سوی رانندگان است.

رییس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی،  استفاده از تلفن همراه حین رانندگی را از دیگر عوامل بروز تصادفات در این استان اعلام کرد و گفت: در هشت ماه سال جاری ۱۵۵ نفر در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ منفرد با اشاره به اینکه ۶۳ درصد از آمار جانباختگان سال جاری تصادفات درون شهری آذربایجان شرقی مربوط به تبریز است، ادامه داد: ۵۴ درصد از فوتی‌های کل استان در معابر شهری مربوط به عابران پیاده، ۲۴ درصد شامل راکب و ترک‌نشین موتورهای، ۱۶ درصد فوتی‌ها مربوط به رانندگان و ۶ درصد نیز مربوط  به سرنشین خودروهاست.