آل‌هاشم: اسلامی که جهاد ندارد اسلام سکولار و آمریکایی است
آل‌هاشم: اسلامی که جهاد ندارد اسلام سکولار و آمریکایی است
نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: امروز روز حساسی است جهاد واجب و مایه عزت و اقتدار جهاد اسلام است چرا که اسلامی که جهاد ندارد اسلام سکولار و آمریکایی و ذلیل است.

به گزارش قلم پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام تازه تفحص شده در تبریز، که با حضور گرم مردم تبریز در میدان شهدا تا میدان ساعت برگزار شد، اظهار کرد: از اینکه شهر تبریز معطر شده است به وجود و حضور شهدای گمنام، خداوند متعال را شکر می‌گویم. خیر مقدم عرض می‌کنیم به این شهدای عزیز که به شهر عاشورایی تبریز خوش آمدند؛ مقدم‌شان را گرامی‌داریم.

وی با بیان اینکه جهاد همه جانبه و همه قوا مورد تاکید و تایید قرآن و روایات ائمه معصومین قرار گرفته است و ابعاد این جهاد هم در کلام ائمه اطهار متجلی شده است، افزود: حرکات جهادی هر کدام از اولیای الهی در موقعیت خاص خودشان بروز و ظهور داشته است و گواه این موضوع می‌باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن و استکبار جهانی که علیه نظام اسلامی ایران و انقلاب ایران هجمه آورده‌اند باید جهاد همه جانبه (جهاد علمی اقتصادی و سیاسی و فرهنگی) داشته باشیم.

امام جمعه تبریز با اشاره بر اینکه امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره بهترین فرصت است تا جهاد سیاسی و جهاد اجتماعی حضرت زهرا (س) را انجام دهیم، افزود: با توجه به اوضاع و‌ زمان بحرانی و فتنه‌آلود آن زمان که بود باید آن را برای حل مشکلات کشور مورد دقت قرار دهیم.

وی بیان کرد: یکی از شاخصه‌های فعالیت‌های سیاسی حضرت زهرا (س) بصیرت ایشان بود و بصیرت‌زایی ایشان بود.

آل‌هاشم ادامه داد: پس این حوادث گوناگون ما باید بدانیم که حمایت همه جانبه حضرت زهرا (س) از امیرالمومنین (ع) در عمل ولایت‌پذیری و التزام خود به مصالح مسلمین و جامعه را نشان داد.

وی تصریح کرد: امروز نیز همچون زمان حضرت زهرا (س) همه محبین و عاشقان حضرت باید روحیه ولایت‌پذیری و روحیه دفاع از ولایت را در خودشان تقویت کنند و به سوی یک اقدام جهادی در عرصه‌های مختلف ایفای وظیفه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: امروز روز حساسی است جهاد واجب و مایه عزت و اقتدار جهاد اسلام است چرا که اسلامی که جهاد ندارد اسلام سکولار و آمریکایی و ذلیل است.

وی با تاکید بر اینکه اسلام، اسلام جهاد فی السبیل است  از این‌رو هر کسی جهاد را ترک کند، گرفتار مصیبت می‌شود.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: همین شهدای گمنام، همین مسافران به خانه برگشته و این فداکارانی که پس از سال‌ها از شهادت‌شان کشور و استان و شهر ما را با رایحه جهاد معطر ساخته‌اند اینها مجاهدان فی السبیل الله هستند که حتی نخواستند نام و نشانی داشته باشند.

امام جمعه تبریز گفت: شهدا نهایت تلاش را برای ایجاد آرامش و امنیت کرده و جان خود را در راه خدا تقدیم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در طول  تاریخ بشریت انسان‌هایی بوده و هستند که از گران‌ترین هدیه الهی به راحتی صرف نظر کرده و از گوهر ارزشمند جان خود با آگاهی و اخلاص با خالق خویش معامله کردند، افزود:  خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که چه معامله‌ای سراغ دارید که خریدار آن خدای متعال و فروشندگان آن افراد پرهیزگار و صالح است و مورد معامله جان آدمی و گران قیمت‌ترین هدیه است.

آل‌هاشم گفت: تجارب بسیار بزرگی که هر سه وجه آن یعنی خریدار و فروشنده و کالای مورد معامله در نهایت کمال و پسندیده‌ترین نوع خود قرار دارد در اینجا مطرح است.

وی با اشاره بر اینکه آیات متعددی در مورد فضائل جهاد بیان شده است، گفت: جالب است بدانید کلمات شهید و شاهد و شهدا در قرآن کریم ۷۲ بار در ۹ سوره قرآن آمده است. 

امام جمعه تبریز توضیح داد: شهدا همان انسان‌های بزرگ و ارزشمندی هستند که برای جلب رضایت معبود از همه هستی و حق حیات خوبش گذشتند و از نثار عزیزترین سرمایه خود در راه جانان دریغ نکردند.

وی ادامه داد: در این میان برخی از انسان‌ها ناشناخته و گمنام ماندند؛ گمنامی در سیره منش اسلامی از فضیلت بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: قسم می‌خوریم ای شهدا، قسم به خون پاکتان که اجازه نمی‌دهیم دشمنان خون پاک شما را پایمال کنند. مگر مردم مرده‌اند؟ مگر خانواده معظم شهیدان دفاع مقدس و مدافعین حرم و مدافعین امنیت اجازه این را خواهند داد که آنهایی که می‌خواهند به اسلام و ارکان نظام هجمه وارد کنند قد علم کنند؟

وی اضافه کرد: همه‌مان وظیفه داریم تا روش و سیره حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت را به خوبی عمل کنیم که البته مردم تبریز و آذربایجان تاکنون در این رابطه پیشگام بوده و خواهند بود .

آل‌هاشم گفت: مردان و زنان آذربایجان اجازه تحرک دشمنان را نخواهند داد و به وصیت شهدای گلگون کفن عمل خواهند کرد.

انتهای پیام/