آغاز پروژه دادسرای انتظامی الکترونیک در مرکز وکلای قوه قضاییه/حدود ۵۰ بخشنامه راهبردی ابلاغ شده است
آغاز پروژه دادسرای انتظامی الکترونیک در مرکز وکلای قوه قضاییه/حدود ۵۰ بخشنامه راهبردی ابلاغ شده است

کمال رئوف، دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در گفت‌وگو با میزان از تشکیل دو شعبه دادگاه تجدید نظر انتظامی در تهران خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر استان تهران، دادگاه‌های بدوی انتظامی در ۱۱ استان کشور در سال گذشته راه اندازی شد. دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی […]

کمال رئوف، دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در گفت‌وگو با میزان از تشکیل دو شعبه دادگاه تجدید نظر انتظامی در تهران خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر استان تهران، دادگاه‌های بدوی انتظامی در ۱۱ استان کشور در سال گذشته راه اندازی شد.

دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه خاطرنشان کرد: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات هیئت مدیره‌ها و دادیاران انتظامی سراسر کشور تشکیل شد و نشست‌های انتظامی با قضات دادگاه‌های بدوی، تجدید نظر و دادیاران انتظامی مرکز به منظور ایجاد وحدت رویه در مختلف انتظامی ایجاد و برگزار شد.

وی از آغاز پروژه دادسرای انتظامی الکترونیک در راستای حذف کاغذ و پرونده فیزیکی در دادسرا‌های انتظامی سراسر کشور خبر داد و عنوان کرد: ساختار دادسرای انتظامی تدوین شده است و شرح ظایف مدیران و کارکنان با همکاری کمیسیون تدوین مقررات مرکز تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

رئوف همچنین از صدور و ابلاغ حدود ۵۰ بخشنامه راهبردی به روسای هیئت مدیره‌های وکلا، کارشناسان رسمی و دادیاران انتظامی سراسر کشور خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر صدور قرار‌های نهایی از قبیل منع تعقیب و کیفرخواست از تمامی استان‌های کشور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

دادستان انتظامی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در ادامه گفت: با ۲۰۰ نفر از کارشناسان رسمی جهت تصدی سمت کارشناس مورد وثوق مصاحبه به عمل آمد و در نهایت ۱۰۰ نفر از این افراد در دادسرای انتظامی و در رشته‌های مختلف جذب شدند.

وی همچنین از انجام مصاحبه با بیش از ۵۰۰ نفر از وکلا و کارشناسان رسمی استان‌ها جهت تصدی سمت دادیاری انتظامی و جذب ۴۰ نفر از این افراد خبر داد و اظهار کرد: سیستم اتوماسیون دادیاران انتظامی سراسر کشور با امضاء الکترونیکی راه اندازی شده است.

انتهای پیام/