آغاز سمپاشی زمستانه درختان از نیمه دوم اسفند ماه
آغاز سمپاشی زمستانه درختان از نیمه دوم اسفند ماه

به گزارش قلم پرس، اکبر امجدی با اعلام این خبر گفت: روزهای پایانی زمستان، موعد اجرای برخی طرح‌های حفظ و نگهداری درختان و فضاهای سبز است.وی افزود: سمپاشی زمستانه یکی از این طرح‌ها است که با هدف جلوگیری از فعالیت آفات و بیماری‌های درختان همزمان با آغاز فصل رویش آنها انجام می‌گیرد. مدیرعامل سازمان سیما، منظر […]

به گزارش قلم پرس، اکبر امجدی با اعلام این خبر گفت: روزهای پایانی زمستان، موعد اجرای برخی طرح‌های حفظ و نگهداری درختان و فضاهای سبز است.
وی افزود: سمپاشی زمستانه یکی از این طرح‌ها است که با هدف جلوگیری از فعالیت آفات و بیماری‌های درختان همزمان با آغاز فصل رویش آنها انجام می‌گیرد. 
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در ادامه به سموم مورد استفاده در این طرح اشاره و اظهار کرد: ترکیب مورد استفاده در این دوره از سمپاشی، عبارت است از روغن و لک و سموم آفت‌کش که بنا به تشخیص کارشناسان سازمان انتخاب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. 
وی همچنین تاکید کرد: نباید از دوره زمستان گذران آفات و بیماریها غافل شد؛ چرا که اگر درختان از این دوره به سلامت عبور کنند، مسلماً بهار سرسبزی را تجربه خواهیم کرد. 
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در پایان، اظهار امیدواری کرد با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مربوط به حفظ و نگهداری فضای سبز، از درختان موجود در سطح شهر به عنوان ارزشمندترین سرمایه حفاظت کنیم.