آغاز حمایت از تولید دانش بنیان در ورزقان
آغاز حمایت از تولید دانش بنیان در ورزقان

فرماندار ورزقان گفت: بهر‌ه‌گیری از علوم و فنون روز در رونق تولید و اشتغال آفرینی نقش اساسی و تاثیرات بسزایی دارد که در این راستا با راه‌اندازی مرکز نوآوری ورزقان از تولیدات دانش‌بنیان حمایت همه‌جانبه خواهیم کرد. مهدی نعمتی در آیین اختتامیه جشنواره رویش از ایده تا ثروت شهرستان ورزقان با اشاره به سرعت چشمگیر […]


فرماندار ورزقان گفت: بهر‌ه‌گیری از علوم و فنون روز در رونق تولید و اشتغال آفرینی نقش اساسی و تاثیرات بسزایی دارد که در این راستا با راه‌اندازی مرکز نوآوری ورزقان از تولیدات دانش‌بنیان حمایت همه‌جانبه خواهیم کرد.

مهدی نعمتی در آیین اختتامیه جشنواره رویش از ایده تا ثروت شهرستان ورزقان با اشاره به سرعت چشمگیر توسعه فناوری‌ها، گفت: مراکز نوآوری، رشد و پارک‌های علم و فناوری برای ایجاد ارزش افزوده بالا در صنایع، ارتقاء بهره‌وری، تحقق اقتصاد دانش بنیان و توسعه جوامع نقش اساسی و غیرقابل انکار دارند.

 
وی تاکید کرد: راه‌اندازی مرکز نوآوری ورزقان اقدامی ارزشمند برای افزایش بهره‌وری در تولید وبرای تحقق اشتغال‌آفرینی و تولید دانش بنیان است که برای این امر مهم از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه شهرستان بهره‌خواهیم گرفت.
 
فرماندار ورزقان با اشاره نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال‌آفرین»، دانش بنیان را حلقه اصلی در ایجاد ارزش‌افزوده بالا در حوزه کسب و کار و ارتقای تولید که منجر به اشتغال آفرینی خواهد شد؛ دانست و تصریح کرد: در شناسایی و حمایت از نخبگان، صاحبان ایده و افراد مبتکر و خلاق به منظور تجاری سازی طرح‌ها و ایده‌های آنان، از پارک علم و فناوری استان و مرکز نوآوری ورزقان حمایت همه جانبه خواهیم کرد.
 
وی کشاورزی، صنعت، معدن و صنایع معدنی را از جمله توانمندی‌های شهرستان برشمرد و افزود: رمز موفقیت در بهره‌مندی از این استعدادها، استفاده مؤثر مبتنی بر دانش‌بنیان و علوم و فنون روز از این منابع است.