آغاز آیین‌های گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی از ۲۳ شهریور ماه
آغاز آیین‌های گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی از ۲۳ شهریور ماه

[ad_1] معاون فرهنگی ورسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از آغاز آیین‌های ویژه گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی از بیست و سوم شهریورماه جاری در تبریز و شهرستان‌ها خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، حسن گلی ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این آیین‌ها روز بیست و […]

[ad_1]


معاون فرهنگی ورسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از آغاز آیین‌های ویژه گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی از بیست و سوم شهریورماه جاری در تبریز و شهرستان‌ها خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حسن گلی ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این آیین‌ها روز بیست و سوم شهریورماه جاری با برگزاری نشست تخصصی و سخنرانی اساتید برجسته حوزه فرهنگ و ادب آغاز شده و آیین اختتامیه این برنامه ها نیز روز بیست و هشتم شهریورماه با حضور اصحاب فضل و فرهنگ و مسئولین کشوری و استانی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

وی، گلباران مقبره استاد شهریار با حضور شعرا، ادبا، مسئولان و اقشار مختلف مردم و همچنین دهها برنامه‌فرهنگی و هنری دیگر در شهرستانها را ازجمله دیگر آیین‌های روز ملی شعر و ادب فارسی عنوان کرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل گفت: شعر و ادب و بزرگان و فرهیختگان ادبی شناسنامه و هویت مردم ایران زمین هستند و شاکله‌‌ی ‌فرهنگ این مرز و بوم با شعر و ادبیات در هم تنیده است.

وی افزود: فرهنگ زمانی بالنده می‌شود که خالقان و پرورش دهندگان فرهنگ الگوی ملموسی برای مردم باشند و روز ملی شعر و ادب فارسی فرصتی برای معرفی این ذخایر ادبی ایران عزیز است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل، همچنین روز ملی شعر و ادب فارسی را محملی برای بازتعریف جایگاه شاخص و اهمیت شعر و ادب در میان مردم به عنوان مخاطبان اصلی فرهنگ، برشمرد.

گلی، با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام ویژه‌ای به تحقق عدالت فرهنگی در اقصی نقاط استان دارد، گفت:‌ انجمن‌های ادبی فعال در شهرستانها به عنوان خاستگاه و سرمنشاء تولیدات ادبی، مکانی برای کشف و پرورش استعدادهای جوان محسوب می‌شوند و برگزاری  آیین‌های روز ملی شعر و ادب فارسی در شهرستانها می‌تواند زمینه‌ساز آفرینش و ارائه‌ی آثاری گرانسنگ در این حوزه و شناسایی جوانان فعال و مستعد در این زمینه باشد.

انتهای پیام/


[ad_2]